dinsdag 13 oktober 2009

't Is maar stil....

Logees naar huis en Peter in Nederland.
Morgen en overmorgen is Nyoman er ook niet en Kayun is er alleen morgen niet.
Morgen gaat Elise met vrienden op pad dus dan blijf alleen ik nog over thuis.
Ik weet nog niet wat ik ga doen....

Het is morgen n.l. Galungan en de straten worden weer prachtig versierd met penjors. Nyoman is hierom ook eerder naar huis gegaan vandaag want er moet nog hard gewerkt worden thuis bij haar. De schat heeft heerlijke sayur nanka en pepes voor Elise en mij achtergelaten zodat ik niet meer hoef te denken wat te eten vanavond.

Afgelopen vrijdagavond toen Peter naar Nederland vertrok ben ik met Elise op de motor gestapt en ben met haar naar karateles gereden. Gewapend met een boekje om de 1,5 uur door te komen kwamen we daar aan. Sensei Rudi vond het geweldig dat ik nu Elise kwam brengen en werd dan ook verwend met thee en koekjes.
Er worden weer nieuwe spandoeken gemaakt dus er werden weer flink foto's getrokken en toen zag ik weer hoe trots Sensei Rudi is op zijn klas. Vooral de jongsten die ook veelvuldig op de foto moesten maar niet voordat hij de kleding perfect recht had getrokken en de haren van o.a. Elise goed had gelegd. Mooi om te zien.Deze week geen karate vanwege Galungan en Kuningan.

Zaterdag met Elise afgesproken om niet te laat in de ochtend naar Kuta te gaan om een beetje te shoppen. Onze dame begint n.l haar kinderlichaam te verliezen en "vormen" te krijgen. I.p.v. dat broeken te kort worden, worden ze nu te klein op de heupen. Heeft ze nooit gehad, heupen. Een kont trouwens ook niet en er zit nu toch echt iets onderaan haar rug waar vroeger (vorige week?) alleen een spleet zat.
Maar goed, nieuwe kleren dus. Uiteindelijk is dat een spijkerbroek en een t-shirt geworden want voor iets anders is ze niet te porren.
Oorspronkelijk had ik met een paar Australische vrienden afgesproken na het shoppen om ergens wat te drinken aan het eind van de middag maar Elise heeft vakantie dus komt ze pas tegen 11 uur uit haar bed en zijn we dus te laat vertrokken om dan ook te laat terug te zijn.
Ons diner bestond uit sate ayam met lontong van hier uit de straat en tegen 10 uur ben ik op de brommer gestapt want 's morgens is Jos uit Limburg komen koffie drinken en vroeg of ik zin had om 's avonds naar Angel's te gaan. Een gezellig cafeetje in Sanur van een jonge Nederlandse jongen en de hang-out van de plaatselijke Balinese Harley Davidson Club.
Andere Jos zou er ook zijn en uiteindelijk heeft de groep zich uitgebreid met, hardstikke leuk, Maureen (de vrouw van Jos, ook indo)en een boel anderen.
As usual hebben we de luiken weer dicht mogen doen bij TKS, een ander cafeetje waar we de avond eigenlijk altijd afsluiten, en dat heb ik geweten de volgende ochtend want Chica moet er uit 's morgens, 't is niet anders.

Zondagmiddag zijn Elise, Chica en ik naar het strand getogen om bij Spirit wat naar de gitaarmuziek te luisteren van Elise's vriendjes Mat(thew) en Mit(chell).
Ook dat was weer gezellig en hoe graag ik ook wilde koken, 's avonds zijn we toch maar (met Jos trouwens)bij de Italiaan wat gaan eten.

Maandagavond maar weer eens uit want dat was al zo lang geleden.
Waar anders naar toe dan naar een tentje met leuke muziek. Verrassende nieuwe nummers en zoals daar vaker gebeurd kregen we deze keer een verrassend optreden van een professionele Japanse danseres. Ik was geweldig onder de indruk. Moeilijk te beschrijven. Ik heb met open mond genoten van dit optreden. Een mix van cultureel en moderne dans op een prachtig nummer gespeeld door de "huisband".

En nu, nu is het dinsdagavond.
Ik ga een boek uitzoeken voor morgen, heerlijk..............denk ik.

1 opmerking:

Puck zei

Nou, je komt je tijd wel door in je eentje.Leuk om te lezen dat jullie zoveel vrienden en contacten hebben.Zondag hebben we met z'n allen weer bij de tapas-tent in Turnhout gegeten,na eerst geborreld te hebben bij Denise en Mark.Het was weer bere-gezellig en we hebben jullie echt erg gemist.Michiel en Stan waren erg blij met de kadootjes, die je hebt meegegeven aan Peter.Ik hoop dat Peter hier een vruchtbare tijd heeft.En jij het beste daar in je uppie. Doei, Mam.