woensdag 27 oktober 2010

Badkamerperikelen

Het is nu wat rustiger in huis en ik vond dat het tijd werd de badkamers eens goed onder handen te nemen. Dus samen met Nyoman heb ik de handen uit de mouwen gestoken en om te beginnen alle douche-koppen eraf gehaald om ze eens goed te ontkalken. Dat is mooi gelukt, ze glimmen weer en we hoeven niet meer heen en weer te springen tijdens het douchen om nat te worden.


Dan is het toch tijd voor de douchemuren en de vloer.
Samen met Hans gezellig naar Ace (soort "Karwei")geweest en geweldig spul gekocht om voorgoed af te rekenen met de kalk, roest en zwavel , dat laatste zit hier veel in het water.

Samen met Nyoman heb ik een paar plekjes voorgedaan hoe ze met dat spul om moet gaan want het is nogal agressief. "Gebruik het maar alleen voor de moeilijke plekken, want de rest krijgen we wel met Vixal schoon, wat ze altijd gebruikt, heb ik gezegd". Voornamelijk in de douches dus. De vloer buiten de douches mag nog gewoon met Vixal, maar nu even een paar keer goed schrobben zodat het echt schoon wordt.

Onze badkamervloer zag er toen zo uit.


De Vixal heeft ze in prachtige krullen "uitgestrooid" over de vloer..........en is toen naar huis gegaan.
Maar de volgende ochtend kon ze me verzekeren dat als we er over blijven lopen met vieze voeten dan zou je er niks meer van zien.
Zelf heb ik 2 dagen geprobeerd het eraf te krijgen maar helaas, het zit er echt in. Ons meisje dacht, "ik laat het er goed intrekken en dan ga ik morgen schrobben". Helaas, niks mocht baten.

De volgende dag was ik vroeg weg voor een dagje Ubud.

Toen ik terug kwam had onze vloer weer een ander uiterlijk. N.l.




Nyoman had verf meegenomen van thuis en thinner en is begonnen de vloer wit te verven.....@#$%^&*^%$#&*
Voorzichtig heb ik haar duidelijk gemaakt dat dat ook niet echt werkt en zeker niet mooi is.
En niet alleen heb ik die avond in een verflucht moeten slapen maar toen die lucht er eindelijk uit was de volgende dag, vanmorgen, werd er voor een heerlijke nieuwe verse thinner-lucht gezorgd.
Ze had onze voormalige bouwleider, die naast ons bezig is, erbij gehaald en met zijn hulp is de verf er nu afgehaald met thinner, uiteraard met de deuren dicht anders gaat het buiten zo stinken....@##$%%^&*$
Dus is dit is het laatste uiterlijk en als je goed kijkt zie je de mooie krullen Vixal nog.


Begrijp me niet verkeerd. Ze bedoeld het allemaal goed en wil ook alleen maar goed doen ma
ar ook dit is Bali.
Misschien gaan Hans en ik maar eens kijken naar hogedruk-reiniger.

De deuren heb ik maar even open gedaan en de kipas op maximaal en ik denk dat ik vanavond ook zo ga slapen.

Btw: Exuses, de eerste foto is up side down.


7 opmerkingen:

Puck zei

Oh,oh,och,och,hier gebruiken wij gewoon antical,of badkamerreiniger, of vim, of groene zeep, maar Nyoman heeft in ieder geval haar best gedaan.De remedie was erger dan de kwaal.
Hoe doen jullie het overgens daar? Verveel jij je nog niet? Peter was hier zaterdag en we hebben eens lekker lang getafeld en bijgekletst.Dat doen we binnenkort weer eens over.Ik kijk al uit naar jullie komst in december. Dag,dag!P

Peter zei

Wat een drama (weer)...

Hans zei

En dan zit Django ook nog onder de teken...In een half uur haal ik er tientallen af.Frontline, spuiten niets lijkt te helpen. Maar ik zeg niets tegen Nyoman. Die zou misschien te drastische maatregelen nemen...Zie badkamer..

Gerard van Sonja zei

Gaat het niet zoals het moet, dan gaat het zoals het gaat.
Overal is een oplossing voor.

Shirley zei

oh nee, je mooie badkamer!!
Maar, vindingrijk is Nyoman wel...

Anoniem zei

Wat is het rustig hier op het Blog.
Hoe is het nu met de badkamer??

Anoniem zei

Hallo Stefanie.Heb gelezen dat jullie met Kerst in Nederland zijn.
Wij wensen jullie heel fijne feestdagen en een voorspoedig 2011.
Maar wel fijn als Peter wwer in Bali is,dan kunnen we weer lekker Lezen wat er zoal gebeurd bij jullie,ha ha.
Doe ook voor de kinderen de beste wensen van Griet en Frans Lebens