donderdag 23 juli 2009

Donderdag

...is een interessante dag voor mij. Misschien. Als het er zo uit gaat zien als vandaag (ook een donderdag toevallig) dan is het wel gaaf. Ik zal even toelichten waarom.

Op Uni heb ik eerst een lecture tekenen. Inderdaad, "hoe leer ik tekenen?" voor dummies, zoals de prof zei. Ik was ook vrij opgelucht toen Danielle - een vriendin - nog eens vroeg of mensen zonder enig talent nog steeds in aanmerking kwamen, en de prof zei ja. Ook heb ik iemand anders gesproken (wiens naam mij volledig is ontschoten), een 2de jaars, die ons heeft uitgelegd dat haar tekenen vóór en na haar eerste jaar tekenen een riant verschil toonden qua kwaliteit, dus de zenuwen zijn nu wat minder, en ik heb er des te meer zin in.

Na tekenen, muziek. Helaas niet "hoe leer ik muziek spelen" (wat ik natuurlijk niet nodig heb, maar diamant moet ook eens gepoetst worden) maar meer de theoretische kant van dit wonder. In dit geval, wat is 'populaire' muziek, en welke invloed heeft het op sociaal en politiek vlak? Zeer interessant, je moet veel zelf doen, en het aantal mensen is klein.

Wat heeft dat ermee te maken? Ik heb er eens op gelet, en heb de conclusie getrokken dat het aantal mensen en de gelegenheid om mensen echt te kennen, omgekeerd evenredig zijn. Simpel gezegd: Hoe meer mensen, hoe minder mensen je leert kennen. Bij mij althans.

Afijn, 's avonds zijn er die acteerlessen in Black Swan Theatre Company die, naast leerzaam, heel gezellig zijn. Volgende keer zal ik proberen wat foto's te maken, ik ben er wel enthousiast over.

Dat is wel zo'n beetje. Een actieve donderdag, productief, en veel belangrijker, creatief.

2 opmerkingen:

Puck zei

Hi Rob, je bent leuk bezig,joh.Erg interessant allemaal. Je leert vooral mensen kennen met een öpen mind",denk ik.En dat heb je wel.Leuk om te lezen dat je zoveel plezier in hebt.Succes ermee, liefs en groeten van Oma P.

dnies zei

Hoi Rob,
Leuk om van je te horen en een beetje een plaatje te krijgen van jou leven daar! Tekenen yeah, vind ik zelf erg leuk om te doen. Resultaat is voor mij ondergeschikt, maar door het plezier erin heb ik gemerkt kom je stappen vooruit; das lachen! Veel plezier, en wij genieten nog ff hier van het prachtige huis en de gezellige maar gekke Stefpeterelise. Nog 1 weekje en dan gaan we weer terug.

Doei!
Tante dnies