woensdag 15 juli 2009

Woensdag...

Het is even relatief rustig in huis: de mannen hebben pauze, Robrecht is gisteren teruggegaan naar Perth en Steffie is met de Keusjes naar het vogel- en reptielenpark. Omdat ik Chica niet alleen durf te laten (want ook Nyoman en Kayun hebben nu pauze) zijn wij met z’n tweetjes thuis gebleven.

Gisteren dus Robrecht weg gebracht; hij had zo ongelooflijk veel bij zich dat we het ergste vreesden bij de incheck-balie; Elise en ik zijn blijven wachten tot we zeker wisten dat hij niets hoefde achter te laten. Maar alles ging mee: hij moest zijn toiletspullen overladen in z’n handbagage (die er niet zwaar uitzag maar wel was: daar zaten nl. zijn boeken in) en zo kon hij met smoking, versterker, electrische gitaar (die laatste mocht óók nog als extra handbagage mee de cabine in) en heel veel kleren toch mooi naar huis.

En nu realiseer ik me dat we in onze vreugde iets heel belangrijks vergeten zijn te melden: onze bolleboos heeft al zijn examens van het eerste semester gehaald en kan dus “vol” aan de bak met de door hem gekozen vakken voor het tweede. Wereldklasse, vinden wij.


Ook gisteren hebben Stef en ik onze verjaarskadoos gekregen van Jos en de Keusjes. Ik was al erg verwend door Robrecht met zo’n mouwloos Bintang-shirt waar ik mijn moeder vannacht hoorde zeggen dat ik dat niet aan mag, en “the Pilgrimage” van Paulo Coelho, een boek dat wel heel erg goed past bij wat ik met de Lef-gozers aan het doen ben. En door Elise, met een stoel die ook als trapje dient om bij mijn boeken te komen in de nieuwe bibliotheek. En door Stef, met een prachtige lamp die “vrij” op de vloer kan staan zonder snoer naar de muur omdat we vloerstopcontacten hebben. Kijk de fotoos maar.



En gisteren kwamen daar dus vier enorme, loodzware vazen / beelden / dingesen bij: manshoge bewerkte kokospalm-stammen die echt geweldig staan tegen de achterwand van het terras. Prachtig zoals je ziet - even op de foto klikken voor een grote afbeelding.

Over gisteren gesproken: gefeliciteerd met je verjaardag Michiel! Dat je maar net zo knap mag worden als je zus(sen).

Gisteravond tot laat buiten naar Apocalypse Now gekeken, buiten op het terras. En vanochtend liepen Chica en ik om 7 uur alweer over het strand te struinen: heerlijk koel, waaien, Chica die zeehond speelt en heel veel bekijks heeft van de mensen daar (we zijn nu voor het eerst een paar dagen bij Grand Bali Beach op het strand, voor de verhuizing was het vooral aan de andere kant van Sanur).

Een mens kan er nog aan wennen.....

3 opmerkingen:

nonkel miehieltje zei

Hee Peter,

dank je wel!
Groetjes aan iedereen.

Nonkel Miehieltje zei

HAHA kijk op mijn hyves!
Zelfs de felicitaties van mijn vriend Lonny!
(wat Babi Guling al niet kan doen)

gr

Puck zei

Wat een verwennerij,Peter. Is die ronde lamp helemaal van houtsnijwerk? Prachtig,hoor. En dan die vier enorme vazen. Geweldig.En wat een mooie meubels. Ik ben stik jaloers. Groetjes aan allemaal en een aai voor Chica.Puck