maandag 9 november 2009

Herfst

Sinds dinsdag ben ik weer in België en Nederland. Direct bij aankomst opSchiphol was het al genieten: koud (8 graden) met regen. Maar voor de verandering ging het met de trein eens goed: zonder vertraging en direct naar Eindhoven, geen rondreis door Nederland deze keer. Voor het eerst. Dat geeft toch een apart gevoel als je leest dat de Nederlandse Spoorwegen de betrouwbaarste zijn van Europa. Want dat zijn ze blijkbaar.

Die dinsdag heb ik het rustig aan gedaan, beetje lamballen en vroeg naar bed. Woensdag aan het werk en sindsdien heeft de drukte als vanouds toegeslagen. Vanaf vandaag eet ik bijvoorbeeld geen enkele keer meer thuis tot aan de avond voor vertrek en zitten ook alle dagen helemaal vol met afspraken – als ik niet hoef te trainen natuurlijk want dat moet ook nog even gebeuren. Heel vreemd om te bedenken dat zoiets tot ruim een jaar geleden heel normaal was, vreemd ook om te zien hoe snel mijn hoofd weer in de “agendastand” gaat: proberen om verschillende dingen tegelijk te plannen, zoals a.s. maandag. Ik had een afspraak aan het einde van de dag, inmiddels is die hele dag met afspraken in Amsterdam ingevuld. Dat soort dingen.

Ondertussen nog wel tijd gehad om te Skypen met Robrecht, waar het prima mee gaat. Hij heeft zijn examens achter de rug en is dus bezig met het belangrijkste van het semester: het plannen van feesten.

En even gebeld met Steffie, die ik nu al vijf hele dagen niet heb gezien en ik moet er nog zeven voor ik weer naar Bali kan. Doorzetten maar. Met Elise gaat het in ieder geval goed, met Chica ook dus dat scheelt.

Vandaag: een mooie herfstdag, zonnig, droog en koud. Zoals je kunt zien aan de foto's hiernaast, de kersenboom in onze tuin staat weer zo rood te zijn als Jan Marijnissen. Ik ga vandaag naar Nella, naar Jappie en Inge (Jasper hier met Finnetje), naar David en Jolanda, naar Michiel en El. Want daar is ook de rest van de familie. En natuurlijk: met Hans de voorbereidingen treffen van de trek naar het Oosten, want de volgende –en deze keer langere– reis komt eraan.

En niet alleen van hem; ik denk dat het druk wordt met bezoek het komende jaar. Leuk!

Geen opmerkingen: