zondag 15 augustus 2010

Kumite!

Da’s Algemeen Beschaafd Karate’s voor een potje knokken.

En omdat Elise over een maand mee gaat doen aan de Open Indonesische Kampioenschappen voor junioren, werd het langzamerhand toch wel eens tijd om te beginnen met wedstrijd-trainingen.

Gisteren dus.

Helaas, jammer, heel verdrietig en naar: ik kon niet meedoen wegens nog steeds ziek/zwak/misselijk: wel veel beter dan het was, maar zwaar trainen zou leiden tot vervelende bij-effecten dus ik heb me beperkt tot het transport van Elise en het maken van foto’s.

En leuk dat dat was!

Na de normale opwarm-oefeningen kwam het leuke gedeelte. Een kleine selectie:
- opdrukken uit voorligsteun, maar dan wel benen in spreidstand en op het hoogste punt in je handen klappen
- idem, maar in plaats van het klappen de voeten op een verhoging van 30 centimeter
- zenkutsu-dachi lopen (achterste been gestrekt, voorste gekromd) met iemand op je schouders
- kikkeren
- en kikkeren op en af van die 30 centimeter verhoging
- veel, heel veel buikspieroefeningen
- en nog maar een paar keer opdrukken, deze keer op de knokkels
- op één been 10 meter huppelen en met het andere mawashi-geri (roundhouse kick) trappen
- okee, 10 meter terug en nu met het andere been



Heerlijk om naar te kijken kan ik je vertellen. Ik heb Elise nog nooit zo enorm zien zweten en het leuke was: toen moest de gevechtstraining nog beginnen!


4 opmerkingen:

Anoniem zei

Kranig van Elise, hoor. Dit doen niet veel meisjes haar na. Heel veel succes en sterkte gewenst.

Puck zei

De vorige reaktie was van mij, oma Puck. En bestemd voor Elise.

Jolanda zei

Nou Elise met jouw moet je dus geen ruzie maken!!!
Ziet er goed uit!!!!

greetssss

Mark zei

Oei, dat sporten is funest voor je kapsel, Elise!