donderdag 13 januari 2011

Stand van allerlei zaken

Donderdag alweer. Sinds een paar dagen logeert Hasron hier, hij hoeft niet noodzakelijk snel terug naar Jakarta dus houdt-ie mij gezelschap. Pas als Steffie en Elise terug zijn, vertrekt hij. Gezellig dus!

Ook gezellig: Koen en Ellen zijn weer op het eiland, ze zijn op bezoek geweest en sinds gisteren met Gede op stap naar het noorden van het eiland. Hier zitten ze aan de nasi campur bungkus bij ons thuis, gehaald bij één van onze favoriete stalletjes.

Onze Django lijkt inmiddels aan me vastgelijmd; ik kan geen stap zetten zonder een hond die op mijn hielen trapt. Van Nyoman en Hasan begrijp ik ook dat hij volkomen gestresst is als ik alleen even weg ben; ook als ik naar bed wil ligt hij tegen de slaapkamerdeur gedrukt en daar is hij nog steeds als ik ’s morgens die deur weer open doe.

Tijd dat Stef en Elise terugkomen, dan kan hij zijn aandacht een beetje verdelen.

Hoewel: ik laat hem af en toe buiten spelen met de honden uit de buurt en dan lijkt hij na een tijdje gewoon bij Jos op het terras onder tafel te liggen dus eenkennig is-ie niet....

Vandaag, morgen en overmorgen zijn de nationale Indonesische kampioenschappen karate in Denpasar. Elise is er niet en kan dus niet meedoen; da’s best jammer natuurlijk maar ik ga uiteraard toch kijken. Niet meedoen, maar het is al leuk om de teams van alle verschillende regio’s daar te zien: Javanen, Sumateranen, Balinezen uiteraard maar ook teams uit de Molukken, van Sulawesi, Kalimantan....alleen heb ik nog niemand van Irian Jaya gezien maar misschien mogen die niet meedoen omdat ze hun tegenstanders ook opeten? Ik weet het niet.

Morgen trouwens eerst naar een belangrijke upacara: Eka, het meisje-dat-ons-altijd-bedient bij Kayu Manis, gaat trouwen! Foto’s maken dus, ik zet er een stel op het blog en we gaan voor haar ook een fotoboek maken.

En intussen begin ik weer een klein beetje te lijken op mezelf, uiterlijk dan. Na twee maanden Nederland en België ging ik trainen en daar vroegen ze of ik zwanger geworden was...het eten is daar echt veel zwaarder dan hier op Bali. Dus dames en heren: hier volgt een gratis tip. Als je over een paar maanden je zwembroek of bikini AAN wilt hebben in plaats van IN: vanaf vandaag geen brood en aardappels meer eten, maar witte rijst. Veel fruit, liefst geen rund- of varkensvlees maar kip of vis. Dan kan je namelijk gewoon bier blijven drinken. Of wijn, natuurlijk.

Nu ga ik voor de televisie hangen, want naar het schijnt gaat Brisbane volledig onder water de komende paar uur. Wat een drama evengoed – en wat zijn die Australiërs cool. Gewoon extra eten inslaan, niet alleen voor zichzelf maar ook voor de buren en de mensen in een opvang-locatie, en niemand die op de televisie klaagt omdat “ze” (de regering) niet alles voor ze heeft geregeld. Mouwen oprollen, zelfredzaam en verder geen gedoe.

Maar we hopen dat het daar wel goed afloopt. In ieder geval hebben ze na 10 jaar droogte nu wel water genoeg voorlopig, daar in Queensland.

Hier nog een filmpje van hoe het afgelopen maandag was – dat gaat zometeen dus in Brisbane gebeuren.

En ik ben nog in afwachting van wat foto's van onze brand-slachtoffers. Inmiddels hebben ze alweer een dak boven hun hoofd gemaakt, dus ze zitten in ieder geval een klein beetje droog bij de hevige regenbuien die we hier 's nachts hebben. ik hou jullie op de hoogte!

7 opmerkingen:

Puck zei

Stef en Elise gaan morgen weer naar huis. De weken zijn omgevlogen.Maar vandaag gaan we ze nog eens lekker verwennen met een paella-fuif bij Denise. Dat wilde Stef graag.
Ik zal ze missen.....
Wou dat ik met ze mee kon.
Groetjes,P.

Hans zei

En ik was ook op die paella fuif.
Pucky had ik maar thuisgelaten, tenslotte had ik haar nog maar een dag en ken haar reactie's nog niet op andere mensen c.q. honden.
Ze wordt wel steeds liever en probeert inmiddels op mijn schoot te klimmen.
Overigens was de paella voortreffelijk, Stef gaat dat recept ook op Bali invoeren heb ik begrepen.

Puck zei

Voor de duidelijkheid: Pucky van Hans is mijn naamgenootje. Ik heb nog niet met haar kennisgemaakt, maar het is vast een lief,slim en talentvol huntje(brabants voor hondje).Gefeliciteerd ermee,Hans.

Gerard van Sonja zei

Stand van Zaken...
Yvette en Wim hebben gisteren een dochter gekregen. Ze heet Eva. Vader, moeder en kindje maken het goed. Ik ben nu opa en Sonja opeens oma.

Grt, Gerard en Sonja

Anoniem zei

by the way peter,
waar blijve de foto's of foto van django met lampjes??

groetjes wim en monique

Anoniem zei

Goedemorgen allemaal in het lekkere warme Bali.
Hier vriest het weer min 4 graden.
Stefanie en Elise weer thuis?
Voor Peter wel heel fijn he.
Hier gaat het wel,Frans begint een beetje sterker te worden.
Maar kan ook haast niks meer.
Dus nu helpt de blinde de manke ha ha ha.
We blijven maar lachen,is toch niet anders.
Pak vanmiddag maar een wijntje en hapje ,de hartelijke groeten van Griet en Frans Lebens

Peter zei

@Gerard en Sonja Gefeliciteerd allemaal! Hoe voelt dat nu, opa&oma?

@Wim en Monique zie de foto bij de tekst van 1-2. Heel grappig is, dat hij door het licht zelf niet veel meer ziet in het donker - ik weet ook niet of-ie het wel leuk vind. Wij in ieder geval wel!

@Griet en Frans Sterkte - en genieten maar van de dingen die nog kunnen. We hopen dat het toch snel weer beter gaat.