vrijdag 19 september 2008

Het is een stille namiddag....

Vier uur, loom, stil...zelfs de vogels maken amper geluid....de wind ruist door de palmen, in de verte blaft een hond één keer en lijkt er zelf van te schrikken....de rust keert weer.......totdat er een afgrjjselijk lawaai losbarst. Wat is dit? Wat is dit?

Kinderen barsten in hysterisch huilen uit, vaders stoppen met het spelen met hun vechthanen maar rennen met getrokken kris naar buiten. Politiewagens rijden met loeiende sirenes af en aan, de gouverneur kondigt de noodtoestand af – vallen de Chinezen binnen? Is het einde der tijden dan toch aangebroken? Barst de Agung uit als nooit tevoren?

Nee, niets van dat alles. Het is slechts Elise die drumt. En Robrecht die speelt op zijn electrische gitaar.

Want vanmorgen zijn onze spullen aangekomen.

Ik reed, nadat ik Elise naar school had gebracht, via de Bypass naar huis en zag aan de ingang van de straat een truck met oplegger en daarop een container, geparkeerd staan. Met een grap zei ik tegen Steffie: “onze spullen zijn er al, ze staan aan het begin van de straat!”

Wij lachen.....en begonnen toen gewoon aan het rondje ochtendsport, Stef op de crosstrainer, ik hardlopen op het strand. Zonder telefoon natuurlijk. Bij thuiskomst bleek ik te zijn gebeld door een mevrouw van het verhuisbedrijf, die doodleuk vroeg of het uitkwam als ze de spullen kwamen brengen.

Ja natuurlijk! En binnen een paar minuten kwam een vrachtwagen de straat in, met daarop onze spullen en erin een heleboel verhuizers. Twee keer rijden vanaf de container naar onze voordeur, uitladen (en ik afvinken van de 126 colli) en klaar is Wayan. Half uurtje werk, en toen kon het grote uitpakfeest beginnen.

Het is nu 4 uur geweest, om drie uur zijn we gestopt en morgen gaan we verder. Wat is dat leuk, de spullen terugkrijgen die je ruim vier maanden hebt gemist. Het gezicht van Robrecht toen hij zijn gitaren uitpakte; Steffie die haar dierbare schoenen terughad; en Elise daarnet die haar drumstel (maar ook haar knuffels etc. ) weer had – het begint een beetje huis te worden hier. Al staat alles nog wel erg vol dozen, natuurlijk.

Ik ga aan het bier en aan degenen die mail van me tegoed hebben: sorry, dat wordt morgen. Vandaag doe ik niets meer.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Haai,
Gefeliciteerd, mensen! Dit is een gedenkwaardige dag. We hebben weer vertrouwen in de diverse instanties. Tenminste... tot nu toe.Is alles heel aangekomen? En ook: Is alles kompleet? Een hele opluchting voor jullie, denk ik.
O ja, Elise, wat ik nog zeggen wilde: Die blonde lok staat je super. Verder ben je geweldig zoals je bent. ZO ziet oma(en iedereen) je het liefst. Laat alsjeblieft jezelf in originele staat. Dag mooie meid, veel plezier met je drumstel en je knuffels. Groetjes van oma P.

Anoniem zei

Hallohalloooooo

Nou wij vinden het super dat jullie eindelijk jullie eigen spullen hebben!!!
Jullie zullen je natuurlijk steeds meer thuis voelen!!
Peter jij schreef toch over jullie over buurman, dat hij de muziek overdag hard aan heeft, nou Robrecht en Elise kunnen nu hun hartje ophalen!!!!hihi de over buurman hoor je niet meer!!!
Nou luitjes geniet van het uitpakken van jullie spullen!!!!

Grtzzzz, knuffels en tot mails!!
Dav, Jo, Aar en Chic!!!!!

Anoniem zei

Super dat die container er eindelijk is. Hoe is het met de restjes nasi goreng van Stef :-)

veel lol, kids met de instrumenten ik dacht al dat ik de vloer voelde trillen, dat was Elise natuurlijk op haar drumstel.

veel lol, Peter en Stef met de instrumenten van de Kids ...

groetjes

Miehieltje

Anoniem zei

Hoi Peter & Stephanie & kids of course,

Nou tis weer alsof je nooit weg bent geweest, Erwin en ik zijn afgelopen dinsdag weer begonnen met werk..En ik moet zeggen La Pau, Rioshi, Jimbaran e.d. klinkt al weer alsof het weeeeeken geleden was!

Vorige week donderdag teruggekomen, toen was het hier ook nog rond de 27c. maar vrijdag begon de ellende; koud,kil, regen, regen en nog eens...BAH!
Daarbij komt ook nog 'ns dat het al heeel vroeg donker begint te worden, kortom de herfst kondigt zich al aan en IK WIL TERUG...(snik..)

Maar goed, al met al hebben we genoten van Bali en jullie gezelschap, als jullie de vlaamse Stephanie nog spreken; doe haar onze hartelijke groeten en wellicht tot mails.

p.s. hebben jullie geen hyves?

Groetjes uit Weert,

Erwin & Cindy

Peter zei

@ Allemaal alles is er, alles is heel. Behalve dan nu de trommelvliezen van de buurman. Ha!

@Erwin@Cindy Dank, en sterkte met wennen. Ergens heb ik nog wel een hyves-profiel geloof ik, ooit eens aangemaakt "op verzoek van" maar hoe het heet??? Steffie heeft er iig geen (zegt ze ;-P).