woensdag 15 oktober 2008

De dag dat Arjuna thuiskomt

Dat is vandaag dus.

Het is nu een uur of één en hij zit al in het vliegtuig van Jakarta naar Denpasar Bali. Zojuist heeft Hasron ons laten weten dat Rob goed vertrokken is. Hasron blijft in Jakarta om weer te gaan werken.

Ik kan niet voor hem spreken maar ik denk dat de afgelopen 3 weken weken waren waarin hij ervaringen heeft opgedaan die hij niet snel zal vergeten, en ik denk de familie van Hasron ook niet. Vanmorgen nog een sms-je van hem gehad dat hij een echt Sumatraanse verassing heeft.....Ben benieuwd....als het maar geen.....néééé.....toch??

Wij zijn dan ook erg nieuwsgierig naar hem en zijn verhalen.

Hij is een paar dagen erg ziek geweest daar. De dokter is bij hem geweest en had gezegd dat het ook wat overmoeidheid was. Naast natuurlijk een totaal andere levenswijze, ander eten, andere temperaturen weer, nieuwe indrukken enz.enz. Diarrhee, overgeven, gelukkig is hij nu weer helemaal opgeknapt maar zoals hij zelf zei, hij is veel afgevallen en kan niet meer zo veel eten als voorheen.
Hij was al zo mager.....

Maar we staan hier al klaar om hem met eigengemaakt ijs, appeltaart enz.enz. weer vet te mesten. Hij had zelf al aangegeven dat hij wel een biertje zou lusten dus dat gaan we vanavond maar eerst met 'm doen......als we hem tenminste nog op een redelijke tijd gaan zien.

Hij landt in Denpasar om 14.25 uur en wordt dan meteen door een manager van de Asian Beach Games opgehaald voor een interview, uniform en spoedcursus PA. Rob is n.l. in Sumatra gebeld door deze man.

In de eerste instantie kon hij niet meewerken aan deze Games omdat hij te laat terug zou zijn uit Sumatra. Big bummer voor onze Rob want hij had hier een ongelooflijke zin in. Nu belde deze man dus of hij niet toch mee wilde werken want ze hebben mensen te kort. Hier hoefde hij dus niet lang over na te denken.Het is ook een verschrikkelijk leuke job. Hij gaat een week lang geloof ik (vanaf de 18e) mee met een van de atleten (hij hoopt op zo'n mooie chinese beachvollybalster)die allerlei beachgames moeten doen in Sanur, Kuta en Nusa Dua. Hotel, eten, drinken e.d. krijgt íe allemaal en nog een extra zakcentje ook. Hier in Sanur en in Kuta heb ik al van die jongens rond zien lopen, hardstikke leuk!

Voor ons op het moment wat minder. Hij is 3 weken weggeweest en we kunnen hem niet eens van het vliegveld halen. We hopen in ieder geval wel op een gezellig etentje vanavond.

Verder kan ik jullie vertellen dat mijn eerste zelf gereden kilometertjes er op zitten sinds vanmorgen.

Samen met Peter ben ik eerst op een braak liggend terrein bij het strand de auto gaan uitproberen met alles aan de linkerkant. Peter is ook buiten gaan staan en ik moest dan zo dicht mogelijk langs hem heen rijden, links natuurlijk. Ik moet zeggen dat dit me allemaal niet tegenviel. Ik weet alleen niet of Peter net zo ontspannen was als ik, naast mij.....

Het zijn gewoon die duizenden brommers die alle kanten uit gaan en van alle kanten komen. Binnendoor in z'n 3 rijden is dan ook een zeldzaamheid.

We hebben meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om naar de driving range te rijden waar Peter sinds deze week begonnen is met golfen in Renon. Waar overigens is gebleken dat Peter véél beter rechtshandig golft dan links. Een absoluut verborgen talent want hij blijkt rechtshandig de ene bal na de andere goed weg te slaan. Jammer dat hij volgende week er 3 weken uit is dan kan hij niet blijven oefenen. Dat geldt trouwens ook voor het autorijden. In Belgie moet alles weer aan de rechterkant net nu hij een beetje aan links rijden gewend is. We gaan het zien.

Ondanks dat ik het niet leuk vind als Peter weg is straks zal ik mijn tijd wel doorkomen. Jos heeft al gezegd mij eens mee tenemen en ik ben ook al uitgenodigd voor een grote sjieke halloweenparty in Den Pasar door Yuni. Met haar moet ik ook nog es gaan koken, stappen, shoppen enz. Barbara komt eind deze maand ook nog terug uit Nederland en dan is haar man ook weg voor zaken en met haar ga ik huisdingen kijken want zij zijn op dit moment aan het bouwen.

En wie weet zie ik Robrecht tussendoor nog om iets samen te doen met hem en Elise.

Elise heeft een weekje vakantie nu. Maandag zijn we gaan shoppen met z'n 2-en en dat was erg gezellig. Ik dacht dat ik erg was met winkelen maar Elise moet écht alles zien. En die gekleurde lenzen......het is haar nog niet gelukt om die in te krijgen....gelukkig....en ze hadden geen witte.....gelukkig....en die afgrij..schoenen....en die oorbellen voor de hele grote oorgaten......en die grote glimmende kruizen met jezus.......en die doodshoofden......allemaal niet gekocht. Wél leuke shirtjes en een superleuk horloge voor haar waar je poosing(duizelig, draaierig)van wordt als je de tijd wilt lezen.


Ik moet morgen een broek van Peter gaan ruilen, ik denk niet dat ik van Elise alleen mag gaan.

Step

1 opmerking:

Anoniem zei

Jeetje wat vliegt de tijd, dat Arjuna alweer terug is van zijn avontuur, hopelijk heeft hij er goed van genoten!!
Moeders is zeker weer blij dat die thuis is!!
Nou Arjuna hopelijk voel je je al wat beter, maar die trip nemen ze niet meer van je af!!

Greetzzz en knuffels van ons en de honden xxx