zaterdag 25 april 2009

Hallo Sanur, hier Radio Scheveningen

Zaterdag – ik zit hier nu eindelijk even rustig achter een beeldscherm na een stevige week.

Maandagmorgen ben ik aangekomen in Nederland; ik ben weer met de trein naar Eindhoven vertrokken in de hoop dat het deze keer wel goed zou gaan.

Grappig: op het perron stond aangegeven dat de trein naar Eindhoven binnen zou komen – dus ben ik daar in gestapt. Net voor aankomst op Amsterdam CS meldde conducteur dat de trein zou doorrijden naar…. Lelystad. Snel er uit maar en rennen naar een ander perron (lekker, met een koffer en een trolley) – want wat bleek: de trein had vertraging. En dus had men op Schiphol er nog even een andere voor laten gaan.

Uiteindelijk ben ik toch in Eindhoven aangekomen en met Hans en Desiree naar huis.

Daar was het vervolgens boodschappen doen geblazen en aan het werk en ‘s avonds eten bij Denise en Mark zonder Mark want ook hij leidt een nomadisch bestaan. Dinsdag ook weer aan de slag, nog even bijpraten met Roger en vroeg naar bed: woensdag trainen (ochtend middag avond), donderdag trainen (ochtend middag), daarna naar Joost en Ria. Heerlijk asperges eten, flesje prosecco / aperol erbij, vier flessen witte wijn, glaasje grappa en al om 3 uur naar bed. Om zeven uur op, want de eerste zakelijke afspraak wacht – oeioei, wat doet mijn hoofd zeer.

Die afspraak werd onderweg afgebeld door mijn gesprekspartner: autoproblemen, we gaan het verplaatsen naar volgende week. Gelukkig….

Meteen door naar Den Haag dan maar, want daar is de volgende ontmoeting. Met deze meneer afgesproken dat een gesprek net zo goed op het Scheveningse strand kan plaatsvinden; daar was ik nu natuurlijk erg vroeg. Mooi, want zo was er gelegenheid op lui op een terrasje te zitten - een terras, waar een paar koppen cappucino, de zon en zeewind snel de nevelflarden van een heel leuke maar lange avond uit de krochten achter mij voorhoofd hebben verdreven.

Op dat voorhoofd zat mijn zonnebril. En ik heb mijn volgende gesprek ook op dat strand gevoerd, zodat ik er uiteindelijk van 11 uur ‘s morgens tot half 6 ‘s avonds heb gezeten. ‘s Avonds was er een Aziatische avond bij Taxandria, waar ik bij binnenkomst de vraag kreeg of ik de hele dag in een cabrio had rondgereden.

Huh????????

Ik keek in de spiegel en verdomd: een roodverbrande tronie, met boven het voorhoofd een witte afbeelding van mijn zonnebril. Geen gezicht!

Het was ook gezellig – maar om 11 uur was bij mij de accu leeg, ik heb tot half acht vanochtend geslapen. Zometeen een band van de grasmaaier laten repareren (lek), de post doornemen, Hans opzoeken – en morgen naar Chica!

Het weer is hier overigens al de hele week mooi, maar ik vind het koud. Slapen met 21 graden in de slaapkamer, ik lig te rillen onder het dekbed – zouden we dan toch al zo acclimatiseren op Bali?

En ik mis Steffie en Elise. Robrecht natuurlijk ook, maar dat gevoel is er al maanden en bovendien: met hem kan ik nu goed Skypen, dankzij het snelle Internet hier. Hij had het leuk op de Sausage and Bun Party, Stef. “Holtus-achtig”, dus waarschijnlijk weer een afschuwelijke bende. Ook als ik op die brede glimlach op zijn gezicht mag afgaan…..

2 opmerkingen:

dnies zei

Welkom in het hectische Westen! Leuk je weer te zien en een vleugje Balinees aan je te ruiken als voorproefje voor onze reis! Was gezellig gisteren, he? X

Anoniem zei

bizar, wij zitten je verhalen te lezen en jij bent 5 km van ons vandaan.

Het wordt trouwens een prachtig huis. 11 juni zijn we in Sanur. Ben toch zo benieuwd !!!!

Na Sanur zitten we 7 weken achter zanzibar in Legian.

grt en blijf mooie verhalen schtijven.

Gerard en Sonja