zondag 5 april 2009

Waar blijft mijn Internet?

Anderhalve week geleden heb ik gebeld naar de DirectConnect Company, omdat we in ons nieuwe huis nog geen Internet hebben. En het is er nog altijd niet. Dus kan ik jullie, lieve lezertjes, niet op de hoogte houden. Hoe doe ik dat nu dan?
Ik gebruik het netwerk op campus, maar eigen internet is goud waard.

Verder gaat alles op rolletjes. Het huis is prima; per dag komt er steeds weer iets bij, (koelkast, keukengerei, bank, kast, en andere kleine dingetjes) we missen nu nog een TV, magnetron, en ik zou misschien wel een leuk tapijtje op de vloer willen, of een paar planten hier en daar, posters op de nu nog kale muren, maar dat komt nog wel. Net als de foto's die ik nu nog niet kan uploaden. Wasmachine? Nee, maar Yugo (mijn housemate) heeft een vriendin die achter ons woont. En zij heeft er wel een. Dus eens per week gaan we gezellig op bezoek bij haar, en eens per week koken wij voor haar.

Werk? Theorie nog altijd niet af (studies gaan voor), maar het einde is in zicht. Het laatste hoofdstuk, Eerste Hulp; zeer interessant als je wilt weten hoe je schotwonden, steekwonden moet behandelen, of moet helpen bij een plotselinge bevalling.
Daarna nog een Incident Report schrijven van een fictief scenario, en dan ales inleveren en ik kan beginnen met de eigenlijke cursus. Dat duurt 3 dagen, en dan krijg ik mijn license, voor officiele Security Guard.

Volgende week gaan Yugo, zijn mates die ik nog nooit heb gezien en ik een paar nachtclubs af. Voor voorbereiding van mijn werk uiteraard.

De volgende update komt van mijn eigen Internet, hoop ik.

4 opmerkingen:

Puck zei

Hey man, leuk weer iets van je te horen. Fijn dat het goed gaat met je.We zijn maar wat trots op onze kanjer.(moet ik maar niet te vaak zeggen).Het is een prima idee: de was doen in ruil voor een keer koken.Zo hou je een goed kontakt en breekt het lijntje niet.Trouwens, opa en oma zijn net thuis van 3 weken Bali.Het was geweldig en vragen ons af of je geen heimwee hebt.Succes met je internet! Liefs van oma.

Peter zei

Goed werk Rob! Wees gerust, ook hier hebben we problemen - mijn geliefde MacBook is naar de knopjes en we konden dus ff niet zo goed uploaden. Volgende week meer berichten, dankzij de iMac die je moeder inmiddels bezit (en hopelijk is mijn macje dan gemaakt).

Je weet dat je het efficientst afwast als je de vaat mee in bad neemt? Echt vuile vaat eerst in de toiletpot zetten en een paar keer goed doortrekken doet ook wonderen trouwens.

We zijn erg benieuwd naar de fotoos van je nieuwe plek; ook die van je eerste assignment als bodyguard van Kylie Minogue natuurlijk. Groetjes van een zonnig Bali,

Hans zei

Geweldig Rob.
Vooral de raad van je Pa. Die had trouwens ook een hele goeie wasmachine, daar gooide hij de vuile was in en die kwam er gestreken uit. Dat was dus je Oma.
Enfin, als wij straks de warme buurt van Sanur in moeten hebben we een prima lijfwacht bij de hand.
Nu nog een aanvullende rijopleiding voor gepantserde Toyota's en je kunt niet meer stuk.
Groetjes van Opa Hans.

David en Jolanda zei

Robrecht super jongen!!!
Goed bekeken allemaal!! En wij zijn benieuwd naar je eerste body guard opdracht.
Hopelijk zitten er de volgende keer foto's bij.

Greetzzz de Smullies xx