dinsdag 10 februari 2009

De stad verkent

ik ben vanmorgen opgestaan in mijn kamer.


Daarna ontbeten met Genevieve, veel gepraat over van alles en nog wat. Daarbij ook nog zeer handige tips meegekregen over het maken van notities en studeren, dus nu wordt alles wel heel makkelijk voor mij. Maar wie had gedacht dat Perth, een stad aan de kust, ontzettend hoge prijzen rekent voor vis? Dat verbaasde mij wel.

Zo zie je maar weer, de vis wordt duur betaald. (HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!)

Om 11 uur opgehaald door Abdul, de andere huisgenoot, om de stad te verkennen. Hij had eerst nog school. Hij studeert engels als voorbereiding voor Murdoch, een andere universiteit.

Als eerste het reizen met de bus uitgelegd. Ik moest een speciaal buspasje halen, dat werkt als een soort creditcard, om busreizen af te schrijven. Zeer handig systeem, misschien als alternatief voor een fiets? Dat weet ik nog niet.

Daarna Naar de Unie gegaan, om te zeggen dat ik er was. Indrukwekkende bouwwerken daar, uiteraard vergeten om foto's te nemen.

Uiteindelijk de binnenstad ingegaan, een beetje rondlopen, toeristenfoldertjes gehaald en dan weer naar huis.

Al met al moet zeggen dat het centrum veel leuker is dan erbuiten. Het gebied waar de homestay gelegen is bijvoorbeeld, is zo uitgespreid, geïsoleerd en je ziet niemand op straat. Het geeft mij wel een verlaten en alleen gevoel. Als je daar nog bij bedenkt dat ik nog nooit in Australië of Perth ben geweest, dan is dat wel vervelend.

Maar het centrum is leuk. Zeer gezellig, straatmuzikanten, iedereen is vriendelijk, open en behulpzaam;
Een paradijs (naast Bali dan).
Ik heb een man geholpen met nummers uitkiezen voor de loterij, en hij beloofde mij 50-50 van de hoofdprijs als hij won. Ik bedoel maar. Ook mooie meiden. Sommigen zijn een beetje ordinair, de meesten heel erg ordinair.

Nu zit ik thuis, mezelf voor te bereiden voor morgen, want dan begint de oriëntatie-periode voor alle nieuwe eerstejaars. En de mevrouw van de International Student Office heeft mij al met een vriendelijke grijns gewaarschuwd dat ik het druk ga krijgen.

Ik kan niet wachten.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk begin Robrecht "opgestaan in mijn kamer".

Heel veel succes met alles en we blijven het volgen.

Joost

Anoniem zei

Haaaii Robrecht,

Fijn om te lezen dat je al daar vrienden hebt die je daar ook nog de weg wijzen!!
Het ziet er allemaal veelbelovend uit jongen!!!
Heel veel succes morgen, we zullen zeker aan je denken!!!

Greetsss en hugs van ons en de doggies xxx

Peter zei

Hoi Rob,

Als ik het goed lees zit je in een rustige buurt (goed om hard te studeren) en niet te ver van een gezellig centrum (slecht om hard te studeren).

Een mooie mix - veel van het eerste en weinig van het tweede is ideaal maar het zal wel in een andere verhouding worden, denk ik.

Maak je maar geen zorgen over dat vervelende en vooral eenzame gevoel; dat duurt een paar weken en dan gaat het over. En met die oriëntatie-weken misschien nog wel sneller. Het is ook niet nix, eerst weg uit België naar Bali en dan een paar maanden later in je uppie naar Australië. Niet vreemd als je je een beetje verloren voelt.

Bedankt voor de fotoos, zo krijgen we een beetje beeld van de omgeving. Stukken schoner dan hier in ieder geval....

Succes morgen! En vooral: veel plezier.

Anoniem zei

Yo Ro....
Vertel eens meer over die meiden?
Foto's?

enjoy enjoy, ik ben helemaaaaal niet jaloers!

gr

Miehieltje