zaterdag 14 februari 2009

Een andere zaterdagmorgen...

Terwijl mijn familie op Bali het er eens even lekker van neemt, is het in Australië ontzettend druk voor ondergetekende. Om bij het begin te beginnen:

Ik ging met nieuwe mensen in de avond nog iets drinken, en daar heb ik veel nieuwe contacten kunnen leggen. Zo heb ik mezelf al aan kunnen melden bij een toneelclub op de Uni via iemand die daar bij zit; Ik zou in een band moeten spelen bij een paar jongens als drummer (gitarist hadden ze al); En dit wetende kwam iemand (uit Singapore) aan mij vragen of ik niet eens drumles aan haar wilde geven.
En verder heeft iedereen ook gewoon gezellig met elkaar kunnen praten alsof ze elkaar al jaren kenden, dus dat zat wel snor.

De volgende dag moest ik naar UWA om de vakken te kiezen, studentenkaart op te halen, en te laten registreren dat ik echt besta. Dit alles natuurlijk op de zeer bekende Kafkaëske wijze: Eerst dit formulier invullen, dat samen met een kopie van dat aan die meneer geven, maar niet voordat je bijlage ik-weet-niet-hoeveel hebt aangevraagt aan mevrouw Hustefluts die zich bevindt aan de andere kant van de campus, etc. etc. etc. In dat opzicht is het overal hetzelfde, en het duurde ook niet langer dan 5 uur, voor ik goed en wel klaar was. Maar het is gelukkig geregeld.
Oh ja, mijn vakken voor dit semester zijn: - Psychologie
- Filosofie
- Engelse literatuur
- Taalkunde/communicatie

Daarna werd ik thuis opgehaald om met diezelfde nieuwe vrienden te gaan shoppen. Leuk idee, enkel waren deze twee stoethaspels die voorin zaten in de auto totaal de weg kwijt, zodat we, na 2 uur rijden, uiteindelijk alleen nog tijd hadden om vlug iets weg te werken voor de hele shoppingmall sloot. Daarna gingen we nog naar een bescheiden feestje in de Curtin University, waar een vriendin van iemand net was afgestudeerd. Aldaar kreeg ik zelf ook al visioenen die begonnen met: "Ooit zal ook ik daar staan..."

De volgende dag (gisteren) had de Uni een tour rond de stad Perth gepland voor alle internationale freshmen (eerstejaars), om 12 uur. Ik kwam wat eerder, omdat ik in de Guild (Ik denk een soort van algemene studentengemeenschap binnen de UWA) nog met iemand wilde praten over de toneelclub. Er blijken er zelfs 2 te zijn, en ik kan mezelf op allebei annmelden.

Wat ik ook van plan ben.

De tour zelf was hartstikke saai.
Het duurde 4 uur, maar wat ik heb gezien is een bos en een haven. voor de rest alleen maar op de weg rondrijden. Jammer maar helaas. Voor de lunch typisch Australische Fish 'n Chips gegeten; Ook voor de laatste keer. Afgezien daarvan was het wel leuk om weer eens nieuwe vrienden te maken, want daar was het ook wel een beetje voor bedoelt.

Die avond weer eens uit eten met (alweer) dezelfde vrienden, bij een Italiaan; waar de porties GIGANTISCH waren. Daarna, omdat het vrijdag, en dus nog vroeg was, naar het huis van een vriendin gegaan om daar bij te komen. Met de Wii gespeelt, gekaart (raad eens wie er 2 keer won van de 3?) en zeer interessante informatie gekregen wat betreft op jezelf wonen.

Nu?
Ik ga vandaag wat boodschappen doen, even naar de bank voor financiële zaken en een fiets aanschaffen. Dan kan ik daarmee de bustour nog eens dunnetjes overdoen. En dan misschien 's avonds naar het strand. Niet alleen uiteraard.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi ROb,

hier is mama. Met veel plezier lees ik en zelfs Elise jouw stukjes tekst.
Je kan leuk schrijven.
Je hebt het verschrikkelijk druk en het geregel van vanalles zet zich dus voort in Perth. Nou, inmiddels ben je er al zeer bedreven in dus we hebben alle vertrouwen dat dat goed gaat.

en hier is elise... kan je wiien? wiiiieeee...! welke spellen? wat is fish 'n'chips? wat voor een fiets ga je kopen? wat is de naam van die ene vriendin? hoe heet je leraar? hoe heet je directeur? hebben ze daar ook corn(ed) beef? nu ga ik stoppen want ik moet heel nodig kaka doen...

Sorry, voor deze kleine interruptie, er kwam een kleine vervelende bijna 12-jarige tussendoor.
Maar goed, fijn te lezen dat je veel contacten maakt en we zijn supertrots op je vakkenpakket, da's niet niks, vent! Veel plezier nog en probeer ook een beetje te rusten want volgende week wordt ook weer druk heb ik begrepen.
Liefs mama

Peter zei

....en dito teksten van je oude vader die hier van hot naar her rent. Ik dacht trouwens dat je ook nog math of zoiets in je pakket had of heb ik dat mezelf weer eens ingebeeld?

Succes met je fiets en let op het stuur! Ze rijden nl. links in Australië, het stuur op je fiets moet dus aan de RECHTERkant zitten. Het is maar een weet.....

Anoniem zei

Hoi Robje, druk he, dat socializing, maar zo te lezen gaat het je gemakkelijk af. Verder heb je het wel naar de zin, denk ik.Maak het maar niet al te gezellig. En wat de activiteiten betreft: neem ook niet te veel hooi op de vork. Af en toe wat rust doet soms wonderen. Nou je, je redt het wel he.Veel liefs en sukse met alles. Doei,oma.