dinsdag 17 februari 2009

En weer een stapje verder...

Het is nu 11.22 uur, dinsdag 17 februari. Dag nummer 5 van de orientation week op de Uni.

En ik hoor jullie al denken: "Wat doe je dan thuis, achter je computer?"
Simpel; Ik ben bij de Uni gaan informeren waar ik precies moest zijn voor deze dag die, volgens het programma vol stond met leuke activiteiten om de staff en andere studenten beter te leren kennen. Na mijn vraag was hoongelach echter mijn deel. "You don't want to be there. Everyone stays at home, it's too boring, not important at all. Even for a fresher like you."

En verder?
Het weekend was tamelijk rustig, niks bijzonders. Afgezien dat ik me op een site voor werkgelegenheid heb aangemeld, want alleen studeren is ook maar saai. De dag erna (eergisteren) kreeg ik al bericht, of ik wilde werken in een Private Nude Bar.
Serieus.
Maar na een beetje doorvragen bleek dat ikzèlf dus aan een chromen paal moest gaan hangen en mensen (mannen, vrees ik) vermaken op deze mag-wel-zeggen welbekende manier.
Ook serieus.
Dus ik heb maar gezegd dat ik er niets voor voelde. Dat is eigenlijk niet waar; ik voelde wel wat: een golf van ingebeelde viezigheid stroomt nu nog door mijn gedachten. Yech....

Maar er waren ook normale reacties: Deze maandag ga ik naar een workshop/sollicitatiegesprek voor eh... iets met handel. Samenwerken met entrepreneurs, meer details volgen dan wel.
Ik heb alleen nog geen flauw idee waar ik moet zijn.

Voor zover werk; Ik ben ook bezig bij de plaatselijke bank (WestPac) voor een TaxFileNumber (een nummer waardoor ik minder belastingen op mijn salaris heb), en een nieuw bank account.

Even tussen haakjes: Ik heb een prachtige penthouse gezien, waar ik mijzelf later wel zie wonen, als ik rijk, succesvol, beroemd, geliefd en welbesproken ben. Zeer onder de indruk, maar waarschijnlijk ook ONT-ZET-TEND duur. Hier enkele foto's...



Qua sociaal leven gaat het ook wel stukje bij beetje beter. Gisteren wezen bowlen, vanavond naar een openlucht-film; En elke keer met dezelfde groep mensen (stuk of 16, schat ik). Allemaal Aziaten, van Singapore, Maleisië, Japan...

Maar Australiërs zijn ook erg aardig. Zo heb ik in een bushokje met een Australische (ook hier, inc. tattoos, bierbuik) zitten praten over hoe vies het hokje wel niet was, en dat vroeger alles beter was, en dat ik praatte met een licht Brits accent, en dat zij met een Duitser is getrouwd, en dat alle buschauffeurs "friggin' arseholes" zijn.

En ze zijn allemaal zo. Geweldig toch?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Robrecht,oh Robrecht, zo leer je de wereld kennen.Blij dat je geniet van alle nieuwe ervaringen daar . Maar kijk alsjeblieft uit. Vooral met alles via internet. Op zich is daar niets mis mee, maar heel de wereld heeft er toegang op , zowel the good-guys als the bad-guys.Nou ja ik vertel je niets nieuws, denk ik.Heel veel liefs en groetjes van oma.

Peter zei

Hij is weer leuk Robbo! Wat zou er trouwens erger zijn: aan een chromen paal dansen voor mannen of voor vol-getattoode Aussie vrouwen met bierbuiken?

Brrrrrrr.......

Leuk penthouse trouwens. Leuke stad trouwens. Zullen mammie en pappie bij je komen wonen? Elise wil niet weg uit Bali.


groetjes van je stikjaloerse ouwe vader.

Anoniem zei

"...als ik rijk, succesvol, beroemd, geliefd en welbesproken ben"

;-)

Leuke teksten heb je Robbie! Ik lees je graag!