zondag 1 maart 2009

Op de Uni

Na een week vol studeren is het misschien wel leuk om zo eens even een beschrijving te geven van wat ondergetekende allemaal uitspookt op zo'n universiteit.

De lezingen zijn bijzonder leuk. Alle professoren zijn voorzien van een goede hoeveelheid humor (behalve die van Filosofie; een oude baardige man met een coltrui die 5 kwartier in een uur ratelt), de onderwerpen zijn leuk (anders zou ik er niet zijn), en elke dag naast andere mensen zitten zorgt voor nieuwe verrassingen. Een minpuntje is echter dat de stof er zeer snel doorheen gaat, dus even snel met papieren vliegtuigjes gooien is er nauwelijks bij.
En de boeken zijn zwaar. Dik, met bijbelpapier (heel dun papier waar je doorheen kan kijken) en met hele kleine lettertjes. Er staan gelukkig wel plaatjes in.
Deze week gaan ook de Tutorials en Laboratoria van start, waar het belangrijk is dat je zélf het hoe en waarom uitlegt aan de Tutor, dus dat wordt nog interessanter.
Al met al, ik heb tot nu toe nog geen spijt.

-Maar Robrecht, wat doe je dan zo tussen lezingen door?
Een interessante vraag, en laat ik die beantwoorden met een feit over de Uni zelf. De UWA beschikt over het zogeheten Guild Village. Hier kan je komen voor de honger, dorst, of andere dingen die gelaaft moeten worden. Een stuk grond met daarop:

Een restaurant/kantine/café
Een bank
Een reisbureau
Een boekenwinkel
Een tweedehands boekenwinkel
Een opticien
Een kledingzaak
Een apotheek
Een ATM (oh nee, 2. Oh nee, 3)
Een souvenirwinkel
Zodoende.

Maar naast de Uni zijn er ook andere dingen aan de hand. Zo had ik vorige Maandag 2 afspraken: met de Drama Society en in een workshop met de belofte voor werk.
Helaas, dat laatste mocht niet wezen, want de Drama Society had een feestje. Met bier en pizza. Vooral bier. En wijn. Sommige lieden deden mij denken aan Holtus Zeilkampen en anderen gedroegen zich ook zo. Dit gepaart met hele leuke spelletjes voor mensen van onze leeftijd die ik niet ga herhalen.
Kortom, een leuk feestje. En het liep een beetje uit, dus had ik geen tijd meer voor die werk-afspraak. Maar niet getreurd, deze workshop is elke maandag. Dus ik ga het morgen nog eens proberen.

Zo ben ik tevens met een Japanse vriend aan het zoeken naar een huis om te wonen. Voor ons eigen, niet in een homestay of iets dergelijks, maar gewoon lekker onafhankelijk. Zo'n huis hebben we immers gevonden; op loopafstand van de Uni, ongemeubiliseerd weliswaar; maar deze heeft 3 slaapkamers, dus zijn we aan het zoeken gegaan naar een derde housemate. Ik dacht deze gevonden te hebben in het feestje hierboven: Ze heet Danielle, heeft mij haar telefoonnummer gegeven, maar weigert mijn sms-jes te beantwoorden of mijn telefoontjes op te nemen. Dus oftewel heeft ze toch geen zin om met ons te wonen, of ze had iets te veel gedronken om het juiste nummer op te zeggen. In ieder geval, we zijn nog op zoek naar een derde.
Mocht deze niet komen, dan betalen we met zijn tweeën iets meer huur dan met zijn drieën, maar dat is dan nog steeds goedkoper dan in de homestays waar we nu zitten, dus dat komt wel goed.

Gisteren nog met een paar mensen op stap gegaan naar het plaatselijke Chinatown (hier heet het Northbridge) met nog eens de uitnodiging om in hun band te gaan spelen en om drumles te gaan geven. Dus misschien moet ik hier echt werk van gaan maken (om maar eens een woordspeling te gebruiken. Snap je 'em? Werk? Je zou er een voorstelling van kunnen maken).

Genoeg voor vandaag, nu is het tijd om mijn notities in orde te maken, en studeren voor volgende week.
Het blijft gelukkig wel leuk allemaal.

2 opmerkingen:

Peter zei

Nee hè? Toch niet zoals Holtus?????? En wat waren dat dan voor spelletjes?

vragen, vragen.......

Anoniem zei

Hoi Robrecht. Wat een ervaringen allemaal. Geweldig, joh. Maar dat wordt hard studeren dus. Zoalng je het leuk vindt is het niet erg. Je kan leuk schrijven, vind ik. Humoristisch en tòch leuk, ha-ha. Hoop dat je zo enthousiast blijft. Nou,daag, tot schrijfs,oma.