donderdag 12 maart 2009

Zoals jullie weten...

...of niet; maakt eigenlijk niks uit. Maar ik heb de afgelopen dagen niet stilgezeten.

Want, afgezien van het harde studeren, ben ik druk bezig met het zoeken van een huis, en een baan.

Het huis hebben we gevonden. Met we bedoel ik: yours truly, en een Japanse vriend, genaamd Yugo Hoshi. Met het plan om samen een huis te delen, hebben we er eentje gevonden: perfecte locatie, op loopafstand van de Unie en plaatselijke winkels, en met een rente die de helft is van wat ik nu betaal. Het huis heeft 3 slaapkamers, dus als we nog een persoon vinden die met ons -zélfs met ons- wil wonen, wordt de rente per persoon nóg lager, en het wordt er alleen nog maar gezelliger op. MAAR:
nu is het nog de vraag of we er gaan wonen. Het applicatie-formulier is ingedient, nu wachten of we er daadwerkelijk mogen wonen.

Een baan heb ik ook gevonden: Ik ben net (het is nu half 9 's nachts) op sollicitatie-gesprek geweest bij de firma Premium Security, die zorgt voor (dûh) beveiliging her en der. Dus bij festivals, concerten, nachtclubs, maar ook ziekenhuizen, banken en andere popiejopie bedrijven. Ik kon ook kiezen voor Private Bodyguard, maar dat werd te veel reizen, en na 3 weken in Perth gaat dat nogal moeilijk.
Ik, als groentje, heb natuurlijk nog geen vergunning; dus eerst een 3-daagse cursus, zelfstudie thuis (naast het studeren zelf; wordt plannen) en dan krijg ik een 'security guard license'. Met daarop wis en waarachtig ook werk.

Een aardigheidje: Mijn baas doet aan de vechtsport Nimpo, Net als ik (een tjidje terug en in België weliswaar, maar toch). En toen ik de naam zei van mijn Sensei (Werner van Hoye) kreeg ik de tekst "I know that person. Met him before. It's a fuckin' small world, that is."

Wie kan dat ontkennen?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Kijk,kijk, mijn oudste kleinzoon wordt al helemaal zelfstandig...
Een huis en een baan, toe maar.
Hopelijk vergeet je niet af en toe een beetje te studeren. Als ik me goed herinner had je Pa daar zo nu en dan wat moeite mee. Maar die had dan ook nog een vriendinnetje.
Al bij al, ik vind het allemaal geweldig. Ik ben apetrots, net als je Pa en Ma. Groetjes van Opa Hans

Peter zei

Wat je opa zegt klopt niet hoor Rob! Ik heb altijd alleen maar hard gestudeerd en dat vriendinnetje kan ik me niet herinneren. Je moeder was de eerste. Neem daar een voorbeeld aan!

Begrijp ik nu dat je na je sollicitatie ook bent aangenomen? En dat je niet de private bodyguard van Kylie Minogue, aka Geylie Mineuq wordt maar wel haar kleedkamer bewaakt tijdens concerten? Bofkont........

Nu dat huis nog even rondkrijgen en dan kun je euh....studeren? ;-P Succes!

Peter zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

Ha Robrecht,

Leuk om te lezen dat het goed gaat. Wat beveiling van concerten betreft: Je volgt de voetsporen van je Dad nu.

Hopenlijk krijg je de vergunning om er te gaan wonen. we zien de foto's wel. Succes kerel!

Joost

Anoniem zei

Drukdrukdruk!!!
Mooi hoor die zelfstandigheid allemaal, petjes af!!
En met die vergunning.....komt ook allemaal goed!!! Succes ermee en succes met je studie!!!!

Greetss en knuffels van de Smullies en doggies xxx