zondag 7 juni 2009

Drie Dagen Duikkamp... (deel 1)

Jaaaaaaaaa!!! Ik ga weer eens een stukje schrijven!!! Ikke!!! ELISE!!!!!!!!!!!! okee... ik zal maar eens beginnen... Jaaaaaaaaaaaaa!!! Ik ga beginnen!!!

Zoals iedereen al zal weten, ben ik met school drie dagen op duikkamp geweest. natuurlijk was dat een heel groot feest voor pa en ma maar het was maar voor drie dagen... hier komt het hele verhaal:

de dag begon al goed: ik kon mijn rugzak amper op mijn rug zetten zonder dat ik achterover viel vanwege het zware gewicht. papa en mama deden er dan natuurlijk opvallend lang over om hun schoenen aan te doen en lieten ze mij met die zware tas staan wachten voor de auto. toen ze EINDELIJK klaar waren, gooide papa de tas in de auto en mij in de auto (niet gegooid, hoor, gewoon geworpen)en we waren weg.

we moesten ergens tussen half acht en kwart voor acht op school zijn en, geloof het of niet (geloof het toch maar), we moesten om negen uur met de bus vertrekken naar Tulamben. dat betekent dus geen afscheid voor de bus, maar afscheid voor de klas. toen ik met een groepje meisjes stond te praten, kwam het andere, en ook de enige vriendin die met mij op duikkamp ging, meisje met de vraag:
"did you do your homework last night?"
waarbij al die andere meisjes gingen giechelen omdat wij de enige waren met huiswerk.
"yes, I did. how long did it take for you to finish it?"
"about 4 hours... you?"
"4 and a half... so confusing... did you do everything?"
"no, 2 questions were so hard to look up to find the answers"
"why are the other girls laughing?"
"i think that they think it is funny that we are talking about homework"
"why should that be funny?"
"dunno... but you know them... they're... you know... they're them..."
"yeah..."
toen kwam een ander meisje met de vraag:
"what was for homework? i feel so bad for you guys that you had to study!"
mijn duikvriendinnetje:"i don't wanna talk about it"
ikke:"theory... stuffs we gotta do if your buddy gets in danger and stuffs"
"booooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnngggggggggggg!"
"you can say that again!"


toen de bel ging moesten de mensen van het duikkamp naar binnen en de andere kinderen gingen al lekker naar de bus om te vertrekken. wij hadden een class meeting. waarom? om die andere 352 bladzijden van het duikboek uit ons hoofd te leren natuurlijk!

na een uur mochten we eindelijk naar de auto's, maar... die @#&*^$%! auto's stonden natuurlijk een kilometer verderop! weer sleuren met die tas van mij! ik was daar niet zo blij om! om nog maar te zwijgen wat ik al heb gelopen van de auto naar de klas toe! das nie niks! meer dan een kilometer hoor! toen we er eindelijk waren moesten de leraren nog komen want die waren achter gebleven om de klas een beetje netjes achter te laten. ik maar wachten met die tas op mijn rug want de leraren hadden ook nog de sleutels van hun auto.

ze waren er, tassen inladen (ik was bijna ingestort), in de auto en vertrekken maar. ik met Lena (mijn vriendin) achterin de auto, iPodje aan, lekker van het uitzicht genieten, en in slaap vallen.

toen ik na drie kwartier wakker werd en we er al bijna een kwart waren, vroeg Lena:
"how can you possibly sleep, Elise?"
toen zei een jongetje:"she does it all the time during class too, Lena, but i think you will have noticed that!"
ikke:" i´ll take that as an insult, thank you! i don´t sleep all the time! it happened only twice!"
"three times! during humanities, bahasa and science! remember?"
"..."

ik zette mijn iPod lekker harder. viel ik weer in slaap, maar deze keer voor de rest van de reis.

toen we er waren moest ik heel nodig naar de WC (net als nu) maar dan moesten we nog wachten op de sleutels van de kamers, AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!

sleutels in onze handen, bijna een kamer met een kingsize bed gekregen (maar na een tijdje zeuren bij de meester kregen we toch twee aparte bedden), de bovenste en achterste kamer van het hotel, naar boven, dat ging toch ineens een heel stuk sneller met die tas, deur open, ging niet, Lena ook boven, draait de sleutel de andere kant op, open, spullen neer gooien, en eindelijk naar de WC!!! #ZUCHT#

word vervolgd...

4 opmerkingen:

Puck zei

Elise, onwijs gaaf! Leuk geschreven en heel spannend. Ik kan niet wachten op het volgende hoofdstuk. Heb je al bijna vacantie? en ga je dan over? Wat een vraag,he. Tot schrijfs! daag,oma.

Salomeeke zei

wat een moeilijke school heb jij toch, Elise!maar ik heb er soms ook wel last van hoor...(stiekem...;p)vooral bij rekenen,door die juf kan ik amper in slaap vallen,het is ofwel half slapen,dagdromen of wakker geschut worden. groetjes, Salomee

Puck zei

Elise studeert, denk ik, voor "sleeping beauty". Jammer dat er van die irritante jongetjes zijn,met soms vervelende opmerkingen.Maar ze haalt het, hoe dan ook.Goed zo,meisje! Oma.

charlotte zei

heeej elise zoals ik zie vermaak je je dzaar megaa goed!
ik kan niet wachten tot ik daar ben!
ik vond je bericht wel grappig! slaapkop!!! xD
grtzz charlotte