dinsdag 2 juni 2009

Onze grote, kleine meid.

Daar gaat ze dan.

3 Dagen duiken in Tulamben. Wij zijn niet jaloers.....ahum..

Waar Elise gedacht had zo naar toe te gaan om gewoon lekker te gaan duiken kwam ze gisteren thuis van school met een stevig studieboek "Open water diver".

Tot ons genoegen gaat ze duiken met The Bali Diving Academy die aangesloten is bij the Professional Association of Diving Instructors (PADI), door Peter aangeduid als "Put Another Dollar In".

Er ging nog een stevige studie aan vooraf voor ze mee mocht. Ze zal haar brevet niet in 3 dagen halen maar tegen het einde van dit jaar krijgen ze de gelegenheid om de cursus af te maken. Ondanks dat gaan we er vanuit dat ze veel plezier zal gaan hebben.

Plezier, omdat er voor dit kamp ook gekozen kon worden uit allerlei andere activiteiten zoals bergbeklimmen, yoga - en waar Elise voor gekozen heeft, uiteraard, "face your fear activity" (of zoiets). Je raad het al. Elise mag met slangen gaan spelen.......
Ik zei nog "je bent toch helemaal niet bang voor slangen?", "nee, daarom juist....mag ik echt geen slang in het nieuwe huis???, "ik trek die tanden er wel uit!".

No worries oma, ik heb nee gezegd.

Haar klas is voor deze week in groepen verdeeld; Elise en haar klasgenoten mochten uit verschillende soorten kampen kiezen, o.a. survival en music. Na zich ingeschreven te hebben voor het duikkamp hoorde ze eerst dat ze het enige meisje zou zijn. Later is er gelukkig nog een meisje bijgekomen. Dat heeft als bijkomend voordeel dat ze als enige in de groep op een 2-persoonskamer mag liggen dus ik verwacht niet dat ze veel zal slapen.

Donderdagavond gaan we het allemaal horen. En morgen gaan Peter en ik duiken bij Nusa Penida, iets dichter bij huis.

6 opmerkingen:

Jolanda zei

Haihai,

Nou ik vind het super van elise, die gaat zich zekers te weten goed vermaken!!!

Stef, ik zou toch voor de zekerheid Elise haar tas goed nakijken (bij terugkomst), wie weet neemt ze dadelijk nog een "slangetje" mee!! hihi

Greetzzz Jojo en de doggies xx

puck zei

Ik krijg nu al kippenvel! Hoe kan het toch, dat mijn kleindochter van slangen houdt. Ik vind het griezelige, onberekenbare beesten, die er soma alleen maar mooi uit kunnen zien.Hopelijk heeft ze kennis van zaken voordat ze eraan begint.Maar het duikkamp is SUPER! Jammer dat het maar 3 dagen is.Ben heel benieuwd naar de verhalen straks.Veel plezier, Elise! Groetjes,Puck.

Hans zei

Die voorliefde voor slangen heeft ze vast van mij, ik had vroeger o.a. een ringslang van een halve meter die ik bij voorkeur als een snoer om mijn hals droeg.Dat was een lekker warm plekje, dus dat beest bleef rustig zitten. En verder ging ik kikkers voor hem/haar vangen. Was heel interessant om te zien hoe die werden opgegeten.
Dus Elise, als je een leuke pyton op de kop kunt tikken, een cobra mag natuurlijk ook, mijn zegen heb je.En slangen zijn niet koud maar juist lekker warm. Groetjes, Opa Hans

Anoniem zei

Ha Elise,

Wat zie ik? Een rukzak vol met spullen met een jonge dame die er vast zit. Heel veel plezier en heb je de camara bij je??

Joost

MaDeSaFli zei

Pff, wij weten wel wat er in die tas zit! Steffie natuurlijk! Hahahaha!
Veel plezier Elise!

X de keusjes

Puck zei

Elise, een cavia is ook heel leuk!Doei, oma.