zondag 31 mei 2009

All work and no play...

...makes Robert a dull boy. Daarom even iets anders.
Want naast het studeren zijn er nog andere dingen aan de hand.

Audities. Jaja. En niet zomaar audities. Neenee.
University's Drama Society (UDS) heeft voor volgend semester 2 stukken op het programma staan, en yours truly gaat proberen om in beiden te spelen.

De eerste is getiteld "Us Kings", een komedie over 2 studenten die een derde housemate zoeken. Een komedie met veel sexuele referenties, alcohol, drugs...afijn. Leuk leuk leuk.

De tweede gaat met de naam "Tower to the sun", een drama over een wetenschappelijke firma met een supercomputer. Gelegen in Antarctica, de karakters voelen zich geisoleerd, en na een ondenkbare gebeurtenis gebeuren er...eh...dingen.
(een karakter van dit spel heet Robert, en raad eens? Hij is security guard!)

Voor meer info, zoek op Facebook naar de titels, en voila. (als je geen Facebook hebt, tough beans. Zoals ik, zoek een vriend die wel Facebook heeft :D)

Maar, ijdel zijnde, is toneel niet genoeg.
In september is het de U-film festival! Maak je eigen film-festijn! Al druk aan het schrijven en denken en organiseren, Yugo ook, en samen proberen we iets unieks, iets groots, iets revolutionairs op het doek te zetten waar Stanley Kubrick's mond van open valt.

Verder ben ik helemaal weg van en into Led Zeppelin. Probeer liederen van hen na te spelen, wat wel aardig lukt, en Yugo zingt gezellig mee, (Stairway to Heaven [alleen die verrekte solo kan ik nog maar half], Black Dog, Babe I'm gonna leave you, Dazed and Confused, Immigrant song, whole lotta love, heartbreaker, dancing days, bring it on home). Al heb ik zo het idee dat het met mijn elektrische gitaar veel beter klinkt. Ik mis het ding dan ook heel erg.

Tot zover de creativiteit van het rechterbrein. Ondanks al het leuke wat nog moet komen, zal ik eerst door de rijstebrij berg van de linkerbrein heen moeten eten (examens dus).

Over een week begint het feest.

4 opmerkingen:

Peter zei

Hee Rob,

Dat klinkt naar een hele drukke zomer...heb je nog tijd om je electrische gitaar te komen halen?

Natuurlijk ben ik enorm blij dat je de wondere schoonheid en met Mozart vergelijkbare subtiele tonen van Led Zep op de juiste waarde weet te schatten - bovendien komen de nummers van LZ 1t/m 5 en Houses of the Holy, de vijfde LP - alles daarna is de moeite niet waard. Speel je Since I've Been Lovin' You ook al?

Succes - kam je haar met een gitaar!!!

Puck zei

Ha die Robrecht! (hoe noemen ze je daar eigenlijk?). Wat een leuke dingen gaan er nu komen voor jou.Geweldig,hoor. De twee stukken lijken mij heel geschikt voor jou. Op het lijf geschreven, zo gezegd.Je kunt eigenlijk gewoon jezelf spelen. Vertel ons er alles van. Wat de muziek betreft:fantastisch,hoor. Al hebik niet zoveel verstand van Led Zeppelin. Weet je dat Flintje ook al heel aardig gitaar speelt.Hij is de beste van de gitaar-school.Goed,he. Verder wens ik je nog veel succes en sterkte met je studie en je werk. Ik denk dat alles best wel goed komt.Groetjes, Oma.

Peter zei

O, nog ff on topic: het verhaal van "Us Kings" op Facebook begint als volgt: "Derek is the worst roommate, he's sloppy, lazy and smells of an Indonesian sewer. "

Robrecht, jongen......dit is toch niet autobiografisch? ;-P

Anoniem zei

Ha Peter en Stef,

Toch fijn die "dichte" muziekkamer.

Joost