dinsdag 5 mei 2009

Terug op Bali

Na twee weken België en Nederland weer in de tropen. Maar wat een weken....

Om te beginnen mijn excuses aan iedereen die ik niet heb opgezocht of zelfs maar gebeld. Ik was het van plan, echt – maar er was zoveel te doen in maar zo weinig tijd, dat ik af en toe niet wist waar te beginnen.

Als je ’s nachts staat te strijken heb je wel tijd om over dingen na te denken – dat wel.

Om er maar even een persoonlijke noot in te gooien: het valt niet mee om twee weken alleen te zitten in een huis waar je zoveel mooie herinneringen aan hebt, waar de tuin in bloei staat, waar de vogeltjes je ’s morgen wakker maken.....ik heb wel momenten gehad waarin de twijfel “doen we daar nou wel goed aan om op Bali te gaan wonen” toesloeg. Thuis voelen in Vlaanderen terwijl je nog geen thuis hebt op de nieuwe plek, daar ga je last van krijgen als je op je oude stek bent.

Maar dan nu weer terug hier: het voelt als lang weggeweest en toch weer heel vertrouwd. En ik merk hoe “hyper” ik al weer ben na die twee weken, een paar dagen om de spanning van het “snel, snel, snel” er weer uit te krijgen lijken wel nodig. Hoewel: misschien een paar uur want ik moet de visa gaan verlengen, nog belasting betalen, de auto weer eens wegbrengen (die deed het twee weken prima maar door de emotie van mijn terugkomst overmand stottert de motor nu), met Dolf naar de bouw, 187 (echt waar) mailtjes verwerken.....

Gisteren hebben Stef en Jos me opgehaald – de reis verliep weer eens prima, Hans bracht me naar een heel druk Schiphol en in een ¾ vol vliegtuig zaten we zo in Singapore. Vandaar naar Bali met het traditioneel krijsende kindje naast me (tot nu toe nog vrijwel iedere keer, echt waar) waar ik echter dwars doorheen heb geslapen.

Douchen, Elise van school halen (ze sprong niet zo hoog als Chica maar toch best wel hoog) en meteen naar het bouwproject – want ik was nieuwsgierig natuurlijk! Op de bouw-site ga je de komende dagen zien wat er allemaal gebeurd is, ik stond in ieder geval versteld.

Daarna strand, borrelen en sashimi eten. En om 10 uur ging echt het licht uit.

Geen opmerkingen: