donderdag 14 augustus 2008

En soms gaan dingen dan onverwacht snel.

Een voorbeeld: waar de schoolkleren van Elise pas over een week klaar zouden zijn (zei de mevrouw die ik eergisteren belde om te vragen waar het toch bleef) liggen nu klaar; we kunnen ze over twee uur ophalen.

De plat nommor van ons motorfietsje zou nog heel lang op zich laten wachten, zei men eergisteren. Dus vanmorgen hebben we ons zilveren monster, inclusief de nummerplaten, opgehaald.

Het Balinese personeel van het parkje hier is unaniem in hun mening: de kleur is p-r-a-c-h-t-i-g. Kijk trouwens zelf maar. Wij vinden het ook mooi en fans van Jan Cremer weten natuurlijk waarom het een zilverkleurige moest zijn. Het is dan wel geen Harley, maar het idee is er. Had ik al verteld dat Stef en ik ons 17 voelen? Kijk zelf maar.

Morgen wordt de verzekering er op gezegend. Wij zijn benieuwd.

Verder is Robrecht pardon Arjuna momenteel de hort op; hij is door Winda, een Balinese mevrouw (en natuurlijk eentje uit de hoogste kaste, meneer doet niet minder) uitgenodigd om zaterdag met haar familie een of andere belangrijke tempelceremonie bij te wonen. Daarvoor moet hij natuurlijk de juiste kleding hebben: niet alleen een sarong en een wit overhemd, maar ook een kain poleng, d.w.z. een zwart/wit geruite “over-sarong”, een sjaal (saput) en een hoofdband (udeng). Wij zijn erg benieuwd waarmee hij thuiskomt.

Zodra we Robrecht en Elise trouwens terughebben, maken we foto’s van ze in hun nieuwe kleding.

En verder durf ik het niet te geloven, maar gisteren was ik bij Citra en die vertelde dat onze Kitas klaar is en dat, misschien, volgende week de werkvergunning binnen is. Dat zou betekenen dat ze in Surabaya kunnen gaan inklaren......maar dat gaat vast niet door. Dit is om ons te testen. Vast.

Maakt het iets uit? Nee, eerlijk gezegd niet. We zien wel. Het is uit onze handen en dus niet de moeite waard om je druk over te maken. Nog even, en ik kan cursussen gaan geven vanuit een diepe innerlijke rust.

Ohm santi santi santi ohm

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Staat je leuk zo´n Yamaha. Maar was dat ding niet in het rood verkrijgbaar? Dat grijs is zo onbescheiden........Gr Harry S

Anoniem zei

Ik bedoel natuurlijk het tegenovergestelde.....zo bescheiden