donderdag 14 februari 2008

Bureaucrazy

Het toppunt van geduld? Sinds vandaag krijg ik daar een beeld van. Heeft iets te maken met het opzetten van een BV, of zoals dat hier heet: een PMA, waaraan een verblijfs- en werkvergunning (KITAS) hangt. Dat kost eventjes iets meer tijd dan in het -dacht ik tot vandaag - toch al niet zo supersnelle Nederland en de dingen die men wil zijn, eufemistisch gezegd: apart. Wat dacht je van:
pasfotoos van yours truly, genomen tegen een rode achtergrond en wel:21 stuks van 4 x 6 cm, 4 stuks van 3 x 4 cm en 4 stuks van 2 x 3 cm - wat doet iemand in 's hemelsnaam met die dingen? Eten? maar daarmee zijn we er nog niet, want ook de gezinsleden van deze misdadiger in spé moeten we in de gaten houden. Dus, per persoon, nog eens 12 stuks van 4 x 6 cm, 4 stuks van 3 x 4 cm en 4 stuks van 2 x 3 cm. Rode achtergrond deze keer niet verplicht.


Enzovoort, enzovoort, enzovoort. Maar het gaat lukken!

Vandaag is dus een dag waar niet veel over te vertellen valt; na de ervaringen van vanochtend hebben Dolf, Hans en ik een bezoekje gebracht aan de Discovery shopping mall in Kuta. The place to be als je graag kijkt naar vrouwen van 40+ met meer tattoos dan de Hells Angels. Alle Hells Angels van een chapter tezamen, bedoel ik. Ze zien er trouwens ook gevaarlijker uit en hebben dikkere armen. Ik hb dus geen foto durven nemen, sorry.

Verder verkopen ze in deze mall meuk, heel veel meuk. Van origineel egytisch antiek tot de nieuwste DVD's (kost 1,50 euro), auto's en Ralph Lauren kleding. En, niet te vergeten: voor de beste spaghetti aglio e olio met peperoncini moet je niet naar Italië. Die haal je bij Bali Copacabana, met uitzicht op zee. Echt waar - het is even omrijden maar de moeite waard. Enige nadeel is dat taxichauffeurs met de ramen open gaan rijden als je instapt en iedereen zich omdraait als je "hallo" zegt. Heus, de knoflookwalm zou je kunnen snijden als-ie niet zo terugsneed. Maar goed; ik ga Hans en Dolf gezelschap houden aan een tafeltje bij Batujimbar, waar omheen het vast erg rustig is. Want zij hadden hetzelfde besteld.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ben ik de enige die reageert? Behalve Michiel dan. Geweldig dat ik jullie zo in de gaten kan houden. Erg leuk. Ik hoop die spagetti en andere spijzen zelf ook gauw te kunnen proeven, want de ajo-geur is tot hier te ruiken. Daar wordt je hongerig van. Hoe vermaken de opa's zich? Gaat Dolf nog naar Java? Ben zeer benieuwd. Tot later maar weer, daaag. Puck.