zondag 24 februari 2008

Heb je sateh voor mij?

Gisteren met Jos nog even op jacht geweest naar grond. Een op zich aardig stuk gezien, niet zo heel groot maar rustig gelegen. Vanmorgen van de verkoper gehoord dat een Amerikaan er een aanbetaling op heeft gedaan. Grappig: het ligt al eeuwen te koop en als er iemand belangstelling toont is het (bijna) weg.

Daarna met Dolf en hans naar Denpasar; we hebben daar het Bajra Sandi vrijheids-monument bezocht. Een aanrader; vooral het diorama binnen waar de geschiedenis van Bali wordt getoond vanaf de vroege steentijd tot na de bevrijding van de Nederlanders is erg de moeite waard.

Gisteravond wezen eten op een kumpulan voor belanda’s, georganiseerd door Bert en Anneke. Best leuk, maar ik ben allergisch voor line dancing en toen één van de optredende artiesten op de melodie van “Heb je even voor mij” van Frans B. de tekst zong “heb je sateh voor mij / met wat kroepoek erbij” ging bij zowel Jos, Hans, Dolf als mij het licht uit. Tijd om op te krassen – maar het was wel mooi om te zien hoe de afwachtende menigte aan het begin van de avond veranderde in een feest. Goed gedaan, al was het dan aan ons niet zo besteed. Smaken verschillen, zo zie je maar weer.

Vervolgens dus tijd voor een kroegentocht; dwz dat we naar en nieuwe tent waarvan ik de naam niet weet zijn geweest (weinig sfeer, slechte live muziek), naar Batujimbar Café (wereldband en gezellig) en naar Double Dutch (band minder en speelde keihard) waar we er een punt achter hebben gezet. Nog even op het terras vanHans nagepraat en naar bedje – want vanmorgen moesten we al weer vroeg aantreden voor het zondag-ontbijt bij Batujimbar Café.

En dat is leuk! Ze verkopen er buiten van alles, van verse broodjes tot groente tot verse verpakte kruiden – de laatste stand zal zich vrees ik in bovengemiddelde belangstelling van Steffie mogen verheugen. Erg druk ook; gezellig.

Dolf is nu naar Kuta (ca. 15 kilometer verderop) om en paar foto’s te maken van de grote beelden uit de Mahabharata die op de grotere rotondes staan. Hij is op de fiets. In de zon. Over de bypass, een vierbaans weg waar ze 8 rijen dik langsscheuren: auto’s, die links en rechts worden ingehaald door kamikaze piloten op motorscooters. Ik zou het niet durven, achterin een taxi is het al spannend genoeg ;-) .

1 opmerking:

Anoniem zei

Ha Peter en "de mannen"

Ten eerste nog van harte gefeliciteerd met het huis. Ik denk dat Stef nu al aan het pakken (en opruimen) is om die kant op te komen.

Met zeven slaapkamers en evenzoveel badkamers ontstaat er een nieuwe hotel keten want ik denk dat papa Hilton ook zo begonnen is. Wordt wel druk met gasten en kennissen op die manier, dus bij wie moeten we reserveren en wat zijn de tarieven?

Verder was het feest bij Jos aangenaam zo te zien. Weer eens een "flesje" gezien. Begon mij al zorgen te maken. De aanvullende informatie over Bali etc. is super. Begin van het boek is er dus nu maar even doorpennen.

Hoe is het trouwens met de CO2 uitstoot na de grote klimaat conferentie aldaar? Ze zijn nog niet begonnen geloof ik als je naar de laatste foto kijkt. Succes met het zoeken naar een “lapje grond”.

ps. Hans bedank voor je kaart.

Gr. Joost

PS. Stef ik heb hem dus nu door!!