zaterdag 19 juli 2008

Steffie geeft antwoord

Je ben nu twee weken op Bali. Tijd voor het opmaken van de tussenstand!
Hoe vind je het hier nu, na twee weken?

Leuk, maar ik heb nog wel een vakantiegevoel. Ik ben nog bezig om een beetje te kijken hoe ik mijn dag in kan delen.

Wat is de score op de blijfmeter vandaag (1 = vandaag naar Belgiƫ, 10 = nooit meer weg)?
Vandaag (nadenkend) een 7. Omdat ik het nog vroeg vind is het niet zo hoog, ik moet mijn draai nog vinden. Maar het is wel boven de 5 want het buiten zijn vind ik hier leuk, de manier van leven hier.

Wat of wie mis je het meest?
Familie en vrienden en het idee, dat je niet maar zomaar kunt bellen of SMS-en over iets onbenulligs. Dat deed ik daar minstens tien keer per dag. Ook als de “Belgische” telefoon straks werkt, is het toch anders.

En het minst?
Het poetsen en het weer, en het altijd maar “ik moet eerst dit want anders mag ik niet dat”-gevoel.

Versta je de taal al een beetje?
Dat gaat steeds beter.

En het spreken, hoe gaat dat?
Ook steeds beter, denk ik. Nog niet helemaal zoals het moet, ik moet nog wel meer durven.

Wat eet je hier het liefst?
Van alles. Wat moet ik zeggen? Ik vind alles lekker, de sushi, ze maken heerlijke pasta’s, de Indonesische snacks......

Wat ga je zeker doen de komende weken?
Cross trainen, de machine is er nu en ik ben vandaag begonnen. Het ging goed, viel me eerlijk gezegd niet tegen.

Welke afsluitende boodschap heb je voor de lezers?
Ik ben niet zo’n boodschapper. Nou vooruit: wie dit leest is gek ;-))

Geen opmerkingen: