vrijdag 25 juli 2008

Tja.....deel 3 en slot

Zei ik gisteren dat dat internet voor 9.00 uur vanochtend geleverd zou zijn? En dat ik een motor ging kopen?

Wat was ik nog heerlijk naïef toen, hè?

Te beginnen met de motor. Dat moest een anthraciet-kleurige worden, had de huisraad (=Steffie, met de kinderen in een adviserende rol) besloten. Van de vijf kleuren (zwart, wit, blauw,rood en dus anthraciet) was dat de mooiste. Daarna zwart, dan wit, dan blauw maar zeker geen rode.

Peter en Jos op pad, terug naar de winkel van gisteren om ‘m te bestellen.

??? Anthraciet??? Nee hoor, zei het meisje wat ons ook gisteren had geholpen. Die kleur is er niet. Ik toonde haar de folder, waar er toch echt één op stond. Bleek de folder te zijn van een ander model.

Goed: zwart,zilvergrijs, rood en blauw waren de opties nu. Okee, dan maar een zilvergrijze. Een rode? vroeg het meisje. Nee, zilvergrijs. Zo gezegd, zo gedaan.

Bij thuiskomst ging de telefoon: zilvergrijs is ook niet leverbaar.

Blijven over: zwart, blauw en rood. Een rode dan maar? Vroeg het meisje. Nee, een zwarte stond tweede op de voorkeurslijst en die moest het worden.

Kort en goed: Jos ging nog eens langs de winkel en daar bleek dat zwart ook niet tot de mogelijkheden behoorde. Toch een rode dan maar? vroeg het meisje....

Inmiddels kennen ze Jos daar nu. Hij heeft het koopcontract staande aan de balie opgegeten, is naar het collegabedrijf één kilometer verderop gegaan (waar ze, volgens het meisje, ook niet konden helpen om de juiste kleur te leveren) en heeft er daar één gereserveerd.

Een zilvergrijze. En die gaan we zometeen kopen.

Intussen hebben we er ook eentje gehuurd voor een paar weken, kunnen we vast wat rondscheuren en wennen aan het verkeer hier; misschien moesten we er ook maar een tweede bijkopen maar dat zien we komende week wel.

Dan: internet. Vóór 9.00 uur zou mijn tussenpersoon hier met de spullen staan, dus ik dacht zo tegen half 11: kom, laat ik hem maar eens een SMS-je sturen en vragen hoe het ermee staat.

SMS-je terug: ik sta nog in de rij.

Kan gebeuren, afwachten nog maar even.

Om 1300 uur de telefoon: ze moeten hier je creditcard hebben (“hier” is in Denpasar, half uurtje met de taxi), kun je komen?
Ik dus in de taxi gesprongen en erheen.

In een lege hal waren we direct aan de beurt – dat wil zeggen: het formulier dat ik moest invullen, heb ik daar ter plekke ingevuld, credit card afgegeven en hoppa: binnen een half uur was alles geregeld. "Over een uur bent u on line meneer Herfkens."

Dit had ik dus drie weken geleden alleen wel afgekund: de verhalen over wachten hier en wachten daar van de expert die me hiermee aan het lijntje hield, lijken een excuus – hij heeft volgens mij gewoon he-le-maal niets gedaan, drie weken lang.

Hij zou wel zelf, direct, het modem komen installeren dus Peter met de taxi naar huis terug.

Waar ik twee uur op ‘m heb zitten wachten.

En toen ik, inmiddels boos, naar buiten liep om met m’n huurbrommertje naar mijn Geheime Wapen te rijden en zware maatregelen te nemen, kwam hij aanlopen – hij zat al anderhalf uur lekker te kletsen met de bewakers hier en wilde weten waar ik heen ging.

Ik heb ‘m niet gewurgd, maar dat ga ik misschien vandaag nog doen.

We hebben het modem aangesloten, dus we zijn on line – dat is het goede nieuws.

Maar hij heeft alsnog het verkeerde abonnement zitten regelen, dus ik heb betaald voor een router waarmee we ook de telefoon zouden kunnen gebruiken en diverse computers, maar die blijkt nu niet in het abonnement te zitten. “Out of stock, I bring tomorrow” , ja natuurlijk.

Maar goed: we kunnen mailen, internetten, reageren op reacties op het weblog enzovoort dus het belangrijkste is geschied. Hosanna! WE ZIJN ON LINE!!!!

O ja: de de jacuzzi doet het nu ook helemaal! Hij borrelt harder dan ik na een Thaise maaltijd, dankzij voortvarend ingrijpen van Nyoman.

Nu snel uploaden want ik ga Steffie wegbrengen naar Leo en Martha, daarna met Jos die motor regelen, dan naar Kuta want daar moet ik om 1100 uur zijn voor weer een andere afspraak, dan terug want om 1400 uur met Sri naar land kijken...maar het gaat de goede kant op!

1 opmerking:

Anoniem zei

He he,

het kost wat moeite maar jullie zijn "on-line". Wekom op het www.

Leuke motor maar ben zeer benieuwd welke kleur je uiteindelijk krijgt geleverd. Ik begin uit je verhalen intussen wel te begrijpen hoe het daar gaat. Tempo doeloe.

We gaan vanaf zondag 3 weken uit de lucht dan hebben weer wat te lezen als we terug zijn.

Gr. Joost & Ria