donderdag 24 juli 2008

Tja....deel 2

Hoe het gegaan is met de ellende oplossen van gisteren?
Laten we beginnen bij het container / visum traject: daar is nu twee weken versnelling in gekomen en de verwachting bij “de andere kant”, laat ik het om redenen van anonimiteit en zo daar maar bij laten, is dat er nog meer versnelling te behalen is omdat regels .......... We zijn benieuwd.

Dat geldt ook voor het internet-gebeuren. As we speak / write wordt er ineens koortsachtig gewerkt. De formulieren die gisteren zogenaamd al klaar waren, waren natuurlijk helemaal niet klaar maar zijn met 1000 excuses net (drie kwartier na werktijd) gebracht zodat ik ze kan invullen; morgen voor 9 uur komt men met nog eens 1000 excuses installeren en zijn we in de loop van de dag on line. Nog steeds zijn we benieuwd.

Ook hier laat ik het geheime wapen maar even onbenoemd maar het is een zij. En nu een hele boze, die zonet belde met de vraag of de spullen gebracht waren en of ik wilde bellen als er alsnog problemen zouden ontstaan. Dan zou, zo te horen, de andere testikel ook zonder verdoving worden verwijderd bij de boosdoener. Ha! Dat zal hem leren!

En de jacuzzi-meneer krijgt morgen met een ontketende Nyoman en in haar kielzog de facility manager te maken. Ik wens hem sterkte. Ze lacht wel lief, maar dat zijn de ergsten. Kijk maar naar naar Steffie.

Verder:
- hebben we vanochtend nog wat concrete afspraken kunnen maken voor het oplossen van een probleem van een vriendin in Nederland,
- heb ik via Jos kennis gemaakt met een mevrouw die aan het grond-front gaat helpen en me /ons morgen meeneemt om het één en ander te gaan bekijken,
- ben ik met dezelfde Jos een motorfiets gaan bekijken en die ga ik morgen kopen,
- ben ik met (hé, hallo!) Jos en Leo voor een tijdelijke auto op pad geweest maar weet ik nog niet zeker of dat nu zo snel wel nodig is hier,
- heeft ons gezinnetje samen geluncht en weten Robrecht en ik nu dat rica-rica ayam best wel heet is (bestel nooit iets waar de ober van gaat lachen, mensen!),
- gaat Steffie keihard met haar Indonesisch - de studiebol heeft haar huiswerk nu al klaar,
- werkte de televisie-satellietontvanger perfect, dus kwam er daarom vanmorgen ongevraagd een monteur die er aan heeft lopen prutsen zodat we nu de helft van de kanalen kwijt zijn – maar die kerel krijgen we morgen nog wel te pakken,
- heb ik Bert vanmorgen gesproken en hij gaat me naar een prima timmerman brengen die boekenkasten voor ons gaat maken (want als ooit die container nog komt moeten er toch ruim 500 boeken een plaatsje krijgen),
- heeft Jos me op de motor naar een kapper gebracht (maar daar ben ik nog niet “behandeld”) die niet alleen haren knipt (in mijn geval: koppen scheert) maar ook nog masseert c.q. je nek breekt dus ik weet niet of ik wel durf – maar na een rit bij Jos achterop durf ik eigenlijk alles wel,
- hebben Jos en ik aan het zakelijke front belangrijke resultaten geboekt (maar zonder te werken want dat mag ik hier natuurlijk nog niet),
- ben ik goed bezig, vind ik zelf, met het schrijven van materiaal voor mijn vrienden / compagnons Upe en Eric van bezieling.org
- en gaat het echt best wel heel erg goed met het ontspannen en rustig aan doen en niet stressen. Tjonge, wat ga je automatisch onthaasten op Bali. *NOT*

Op dit moment is Elise zowaar uit het zwembad en zit ze voor de TV. Robrecht speelt wat op zijn gitaar; de avondschemering begint. De wind is gaan liggen, de vogels maken zich op voor de nacht. Boven de palmbomen voor me hangen nog twee vliegers in de lucht. De lampen in de tuin branden al maar de krekels zijn nog stil – over een half uur, als het donker is, begint hun concert.

En ik zit op de veranda. Met een biertje, toch maar eens zien of dat ontspannen lukken wil.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Er verschijnt licht aan het einde van de tunnel. Peter, weet je het wel zeker, dat met die motor? Wat hebben ze daar zoal?

Als alles geregeld is kan je gaan onthaasten denk ik.

Gr. Joost

Anoniem zei

Wat schrijf je toch leuk!

Anoniem zei

hehe..

eindelijk eens aan het werk (opsomstreepje 11)...

:)

Peter zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Peter zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Peter zei

Hey Joost,

't valt mee hoor - een 115 ceeceetje van Yamaha, Zie:http://www.geocities.com/lumbangsari/mio-silver.jpg

Ik ik heb er vast een ueber-kewle helm bij gekocht.....

24 juli 2008 20:10