zondag 27 juli 2008

Vrijdag en zaterdag..

Vrijdag was weer zo’n dag van veel van alles. ’s Morgens het vervolg van de slapstick rond het kopen van een zilvergrijze motorfiets – toen we aankwamen, bleek het door Jos gereserveerde exemplaar spoorloos verdwenen en stonden er uitsluitend zwarte exemplaren.

Okee, zwart is een heel stuk beter dan rood, maar nu we zover zijn moet en zal het ook een zilvergrijze worden. Dus Jos aan de telefoon met de mevrouw waarmee hij om 10 uur een afspraak had en die er natuurlijk niet was.

Morgen terugkomen maar weer.

Daardoor in een geweldige stemming op de terugweg even gestopt bij een valhelmen-winkel want daar hebben we er één van in een min of meer volwassenen-maat bij de huurmotor gekregen. Dat is te weinig.

De helm die ik wilde (een matzwarte, past mooi bij de helm voor Elise) hadden ze niet in mijn maat.
Wel dus, maar die lag op een hoge plank en de verkoper was te lui om 'm te pakken. Ik heb 'm eerst vier andere van die plank laten halen om 'm te pesten, en toen pas de goede. En blijven glimlachen, natuurlijk. En toen besloten om toch maar een andere te nemen waarvoor hij de etalage in moest om ‘m te pakken: dit is ‘m. Cool, niet? Van binnen ben ik weer helemaal 17. Nu de buitenkant nog.

’s Middags van alles geregeld, naar Hoek van Holland op de motor met Stef achterop, uit eten en dat was ook weer leerzaam: bestel je biefstuk hier niet rood / rare, want dat leidt tot opstand in de buikholte.

Zaterdag! Traditioneel gaan we dan op bezoek bij de motorfietsenboer en lo and behold: ze zijn een zilvergrijze afleverklaar aan het maken en dat wordt de onze. Zeggen ze tenminste. Eind van de week ophalen.....

Stef en ik zouden naar een paar stukken land gaan kijken, maar Stef kon niet (te druk met inkopen doen) dus ben ik alleen gegaan met de makelaar.
En daar zat een mooi stuk bij.....zonder dat Stef het gezien heeft, heb ik gevraagd de onderhandelingen maar te openen. Want ik weet zeker dat ze het prachtig vindt. We houden jullie op de hoogte.

Vervolgens bezoek van Sonja en Gerard, Chantal en Jack. Van alles gegeten: lemper, risolles, lumpia van Nyoman, pasteitjes, salade, tempe....en gezellig!

Maar helaas te kort: zij moesten terug naar Kuta en wij trouwens naar Seminyak, want daar zouden we de verjaardag van Leo vieren.


Geweldig! Vanaf half zes met zo’n twintig mensen aan/bij een grote tafel op het strand genieten van de zonsondergang, heerlijk vis, garnalen, schelpdieren etc. gegeten - zulke tropische avonden kunnen niet lang genoeg duren. Zie ook de foto’s hieronder.

Geen opmerkingen: